Listview problem
Fra : Harald

Dato : 17-05-04 14:49

Hej

Når jeg bruger en TListview og sætter ReadOnly til false så kan jeg kun
redigere i Caption og ikke i nogle subitems, er det normalt?

Bruger Delphi 7 prof

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 22-05-04 15:39

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Når jeg bruger en TListview og sætter ReadOnly til false så kan jeg kun
> redigere i Caption og ikke i nogle subitems, er det normalt?
>
> Bruger Delphi 7 prof

Er der slet ikke nogen med delphi 7 der lige har tid til at teste det?

/HK

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-05-04 16:56

Harald wrote:

> "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan godt redigere i subitems, hvad mener du helt eksakt med at du ikke
kan redigere i dem?

Bruger D7A

> Er der slet ikke nogen med delphi 7 der lige har tid til at teste det?

Jo - jo, er gjort.

Stig Johansen

Fra : Harald

Dato : 22-05-04 17:14

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt redigere i subitems, hvad mener du helt eksakt med at du ikke
> kan redigere i dem?

Jeg gør følgende for at teste:
Smider en ListView på en form
Sætter ViewStyle til vsReport
Går ind i Columns Editor og tilføjer 2 Columns
Går ind i Items Editor og tilføjer 2 New item og en SubItem til hver

Når jeg så kører programmet kan jeg kun redigere i den første Column
(Caption) ved at klikke på den tekst jeg indtastede, jeg kan ikke komme til
at redigere i nogle af SubItems´ene og det mener jeg egentlig at jeg har
kunnet før i tiden.

/HK

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-05-04 18:42

Harald wrote:

> [...]
> (Caption) ved at klikke på den tekst jeg indtastede, jeg kan ikke komme
> til at redigere i nogle af SubItems´ene og det mener jeg egentlig at jeg

Ok, du mener redigere - runtime.
Jeg mener ikke, det har været muligt i nogen version, at redigere i subitems
runtime.
Jeg har altid måttet bruge dialogbokse til det.
Tror du ikke nærmere, du tænker på stringgrid's?

Stig Johansen

Fra : Harald

Dato : 23-05-04 01:38

> [...]
> runtime.
> Jeg har altid måttet bruge dialogbokse til det.
> Tror du ikke nærmere, du tænker på stringgrid's?

Jeg har faktisk aldrig brugt stringgrid. Nå, så er det nok noget jeg har
drømt eller også er det TTreeView jeg har brugt.
Men tak for hjælpen.

/HK