Mini-update af OSS'en.
Fra : Alex Holst

Dato : 17-05-04 12:32

De seneste mindre aenderinger i OSS'en er netop blevet lagt online.

   http://sikkerhed-faq.dk/

Seneste ændringer

17. maj 2004

Revideringer:

* Evaluering af personlige firewalls - link til pinlig fejl i
BlackICE og adskellige pinlige fejl i Symantec's sikkerhedsprodukter.
* Jeg har modtaget en mystisk email. Hvad skal jeg gøre? - forklar
lidt omkring mail med forfalsket afsenderadresse, taget fra et indlæg af
Lars Kim Lund.
* Hvor kan jeg diskutere virus og anti-virus software? - forklar
bedre hvilke emner der hører hjemme i virusgruppen, og hvilke vi kan
hjælpe med.
* Opsætning af Internet Explorer - Thor Larholm har lukket sin
'Unpatched IE' side -- link til Trick Internet Explorer i stedet.
* Ny, lettere adresse! http://sikkerhed-faq.dk. Alle forsøg på at
tilgå den gamle adresse bliver automatisk henvist hertil, så dine
bookmarks er ikke i stykker.
* Nu benyttes ordet "adgangskode" i stedet for skiftevis "kodeord"
og "password".

Nye afsnit:

* Hvad betyder 'stealth' ifm. firewalls og eksterne portscannere?
* Hvorfor er port X åben når jeg portscanner min PC udefra?
* Hvorfor skriver Alex ikke danske tegn i sine indlæg?
* Opsætning af Mozilla Firefox
* Mit domæne bliver brugt som falsk afsender på spam!

Fra : Niels Callesøe

Dato : 17-05-04 13:39

Alex Holst wrote in

> De seneste mindre aenderinger i OSS'en er netop blevet lagt
> online.

Lækkert.

> * Mit domæne bliver brugt som falsk afsender på spam!

Relevant link ifht. ovenstående (postfix-specifikt):
http://www.postfix.org/BACKSCATTER_README.html

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

Learn Postfix; live Postfix; love Postfix.