Hjælp til tilslutning af USB-porte
Fra : anders

Dato : 17-05-04 09:08

Hej

I mit nye kabinet er der to USB-porte i fronten med hver deres sæt af fire
ledninger, der skal tilsluttes bundkortet. De fire ledninger er mærket:
-D
+D
Ground
+5V

Jeg har fundet et stik på motherboardet. I manualen til motherboardet står
der:
"JUSB2 Pin Definition:
Pin Signal
1 VCC
2 VCC
3 USB0-
4 USB1-
5 USB0+
6 USB1+
7 GND
8 GND
9 Key
10 USBOC

Hvis jeg tilslutter ledningerne sådan som jeg tror de skal (1=+5V, 3=-D,
5=+D og 7=Ground og tilsvarende for pin 2,4,6 og 8), så får jeg så Pin's
tilbage... nemlig pin 9 og 10. Hvad skal disse to pin's bruges til?
Er det overhovedet korrekt at mine porte skal tilsluttes stil dette stik på
bundkortet?

I manualen til mit motherboard (MSI K7N2 Delta-L) står der:
"The mainboard provides one USB 2.0 pin header JUSB2 that is compliant with
Intel I/O Connectivity Design Guide."
Hvad betyder det? Kan jeg kun tilslutte en USB-port, eller har denne teskt
med noget helt andet at gøre?

Til slut.... Gør jeg den store skade ved at tilslutte disse USB-porte
forkert?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-05-04 09:27

Uheldigvis faldt anders over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> +D
> Ground
> +5V

> Pin Signal
> 1 VCC *** Det er fem volt plus
> 2 VCC ***Dittto
> 3 USB0- *** BUS 0 Data minus
> 4 USB1- *** BUS 1 Data minus
> 5 USB0+ *** BUS 0 Data plus
> 6 USB1+ *** BUS 1 Data plus
> 7 GND Stel
> 8 GND Stel
> 9 Key
> 10 USBOC

> Er det overhovedet korrekt at mine porte skal tilsluttes stil dette

Ja, det er rigtigt. De ekstra stik er forbeholdt til udvidelser.

> Til slut.... Gør jeg den store skade ved at tilslutte disse
USB-porte
> forkert?

Ja, hvis du sætter femvolt på data eller minus, så brænder du porten
af.

Claus

Fra : JK

Dato : 17-05-04 09:20

On Mon, 17 May 2004 10:07:32 +0200, "anders" <junk@xotfjerndette.dk>
wrote:

> [...]
>Intel I/O Connectivity Design Guide."
>Hvad betyder det? Kan jeg kun tilslutte en USB-port, eller har denne teskt

Du burde have gjort det korrekt så. Ben 10 er normalt ikke forbundet,
og ben 9 ved jeg ikke.

>Til slut.... Gør jeg den store skade ved at tilslutte disse USB-porte
>forkert?

Det vigtigste er +5 volt og jord. Det værste der kan ske, er at du
tror ben 1 er ben 9.
Vær sikker på det.

mvh

John