hvem laver hvad?
Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 01-05-01 21:25

hej

findes der en oversigt over hvem der producere hvilket drev. Her tænkes på
dvd, cd og cdr drev. Man ser jo ofte at forskellige mærker, egentlig har det
samme indeni. Eller er det en hemmelighed fra producenterne?

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : ... Allan Møller ...

Dato : 01-05-01 21:50

> findes der en oversigt over hvem der producere hvilket drev. Her tænkes på
> dvd, cd og cdr drev. Man ser jo ofte at forskellige mærker, egentlig har
det

http://www.cdrinfo.com/hardware/

Der kan du finde næste alt om cd - cdr - dvd

Allan M

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 02-05-01 10:43

> http://www.cdrinfo.com/hardware/
>
> Der kan du finde næste alt om cd - cdr - dvd

Ikke helt det jeg ledte efter (jeg kunne ihvertfald ikke finde det) Men tak
for linket aligevel

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : Thumb

Dato : 02-05-01 13:50

On Tue, 1 May 2001 22:24:35 +0200, "Dennis Thode Nielsen"
<thode@thode.dk> wrote:

> [...]
>dvd, cd og cdr drev. Man ser jo ofte at forskellige mærker, egentlig har det
>samme indeni. Eller er det en hemmelighed fra producenterne?

Den information er nok ikke særlig stabil, da de kontrakter kan blive
ændret løbende. Men det er kendt at

AOpen DVD drev er Pioneer
AOpen brændere er Ricoh
HP brændere er Sony
Creative brændere kan være LiteOn

Heraf kan man konkludere, at der ialfald er 4 store spillere: Pioneer,
Ricoh, Sony og LiteOn.

Mere ved jeg ikke om det.

hilsen

John

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 02-05-01 13:55

> [...]
> HP brændere er Sony
> Creative brændere kan være LiteOn
>
> Heraf kan man konkludere, at der ialfald er 4 store spillere: Pioneer,

Laver LiteOn deres egne? I en tråd lidt længere nede stod der noget om at
der var Sanyo indeni LiteOn???

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : Devast8or

Dato : 02-05-01 14:53

Her kan man se mange af de forskellige mærker og hvad der er inden i dem,
men der står desværre ikke alle modeller. Der har tidligere været Ricoh
inden i LiteOn men min model (12/10/32) står der desværre ikke.

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_cd-writer_tech.shtml

Devast8or

--
Spamfilter activated