wine
Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-05-04 22:30

Jeg har downloadet og brændt en Knoppix-cd.
Når jeg bruger den i Windows kan jeg få 'wine' til at gøre det den skal:
køre windowsprogrammer.
Jeg kan til gengæld ikke få 'wine' til at gøre det når jeg bruger min Linux!
Han nogen et godt bud på en løsning?
) Hans

Fra : Kristian Thy

Dato : 17-05-04 07:58

Hans Houmøller uttered:
> [...]
> skal: køre windowsprogrammer.
> Jeg kan til gengæld ikke få 'wine' til at gøre det når jeg bruger

1) Opdater den wine du har på din faste Linux-installation
2) Sæt den ordentligt op. Kig i ~/.wine/config og ret den til.

\\kristian
--
Min mor har altid sagt mig, at man bliver hvad man spiser
Så vil du være flad, så slug et par fliser

Fra : Hans Houmøller

Dato : 18-05-04 20:55

> 1) Opdater den wine du har på din faste Linux-installation
> 2) Sæt den ordentligt op. Kig i ~/.wine/config og ret den til.
.... og det er lige det jeg har brug for hjælp til. Et link til det?
) Hans

Fra : Kristian Thy

Dato : 18-05-04 22:01

Hans Houmøller uttered:

> ... og det er lige det jeg har brug for hjælp til. Et link til det?

Ad 1: Hvilken linux-distro bruger du?
Ad 2: Er det en dualboot maskine, eller har du ingen Windows-partition?

\\kristian
--
My software never has bugs. It just develops random features.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 18-05-04 23:43

> Ad 1: Hvilken linux-distro bruger du?
Mandrake 10.

> Ad 2: Er det en dualboot maskine, eller har du ingen Windows-partition?
Jeg har 2 harddiske:
1) hdc: windows
29 hdc: linux
Hans

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-05-04 09:36

Hans Houmøller uttered:
> Mandrake 10.

Hmm...jeg kender ikke Mandrake, men mon ikke det er ded dersen urpmi
du skal have gang i for at opdatere. Jeg ville nøjes med

   # emerge -u wine

så bliver det downloadet og installeret for mig :)

> Jeg har 2 harddiske:
> 1) hdc: windows
> 2) hdc: linux

Hedder begge dine harddiske hdc? Det må vist være en tastefejl...

I min ~/.wine/config er der rigeligt med kommentarer, så det skulle
ikke være så svært at sætte op. Bare for reference er her de mest
interessante dele af min (min Windows-partition er mountet på '/winXP/'):

--8<-------------- klip her ------------------>8--
WINE REGISTRY Version 2

[Drive C]
"Path" = "/winXP/"
"Type" = "hd"
"Label" = "MS-DOS"
"Filesystem" = "win95"

[Drive F]
"Path" = "/tmp"
"Type" = "hd"
"Label" = "Tmp Drive"
"Filesystem" = "win95"

[Drive H]
"Path" = "../"
"Type" = "network"
"Label" = "Home"
"Filesystem" = "win95"

[Drive Z]
"Path" = "/"
"Type" = "network"
"Label" = "Root"
"Filesystem" = "win95"

[wine]
"Windows" = "c:\\winnt"
"System" = "c:\\winnt\\system"
"Temp" = "f:\\"
"Path" = "c:\\winnt;c:\\winnt\\system;f:\\;h:\\;z:\\"
"Profile" = "c:\\Documents\ and\ Settings\\standard"
"GraphicsDriver" = "x11drv"

[Version]
"Windows" = "win2k"

Herefter følger så nogle "dll-overrides", som jeg ikke tror man skal
pille for meget i :)

\\kristian
--
Perl - a language that looks like an explosion in an ASCII factory