. . .dam i birkerød sogn ??
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 16-05-04 19:03

Hvem er kendt med Birkerød??
Året er 1845.
Ungkarl Andreas Andreasen, tjenestekarl i . . (hold fast) "Austerdam" i
Birkerød, 44 år
- - - resten er ligegyldigt, - men hvad kan det være for en dam???
Jeg kan se der er noget der hedder 'Overdam', men det kan jeg ikke få til at
passe med vokaler og konsonanter og hva' de hedder . .
Hjælp modtages med taknemmelighed.
Flemming.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-05-04 19:42

Den Sun, 16 May 2004 20:02:33 +0200, skrev Flemming Svendsen:

>Hvem er kendt med Birkerød??

Ikke jeg

> [...]
>Jeg kan se der er noget der hedder 'Overdam', men det kan jeg ikke få til at
>passe med vokaler og konsonanter og hva' de hedder . .

Hva' med Sækkedam? Det ligger sydligt i Rude Skov. Jeg kan ganske vist
ikke se at der er huse på lokaliteten på et moderne kort, men det har
der måske været tidligere?

Du kunne måske scanne kilden og lægge den ud til gennemsyn?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 16-05-04 20:20

"Flemming Svendsen" <zeus2FJERN@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> passe med vokaler og konsonanter og hva' de hedder . .

Ifølge Trap fandtes i Birkerød sogn:
Amsterdam kro
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 17-05-04 05:18

"> Ifølge Trap fandtes i Birkerød sogn:
> Amsterdam kro
> Med venlig hilsen
> Anders B. Christophersen
*************
Tak for det!
Det kan jeg sagtens få til at passe med 'op- og nedstreger' - som det hed i
den stråtækte.
* * * * * *
Til Kurt:
Jo jeg kan godt skanne det, men det er lidt besværligt da det er et
mikrokort. Jeg skal jo først til arkivet og ha' det fotokopieret.
Tak for interessen
Hilsen Fleming Svendsen, Korsør.

Fra : Ole Andersen

Dato : 18-05-04 14:53

Anders B. Christophersen wrote:

> Ifølge Trap fandtes i Birkerød sogn:
> Amsterdam kro

En Googlesøgning på 'birkerød amsterdam kro' giver et hit.
Desværre er den hittede side ikke oppe, men Google har den i sin cache.
Der står blandt andet:
" HIK var stiftet 5. marts 1933. Da der blev indbudt til møde om sagen,
var det for at afhjælpe et stort savn, idet der på det tidspunkt slet
ikke fandtes en fodboldklub i Hørsholm Kommune. (Usserød lå dengang i
Birkerød Kommune). På stiftelsesdagen blev der indmeldt 37 medlemmer.
Begge idrætsklubber var i alle årene en vigtig del af livet i Hørsholm.
Der blev dyrket håndbold, fodbold, gymnastik, atletik m.m. og for at
skaffe penge i kassen blev der bl.a. arrangeret dillettantforestillinger
med klubbernes medlemmer som aktører på scenen. Der går endnu i dag
frasagn om klubfester i Krohaven overfor Amsterdam Kro, som lå, hvor nu
Kongevejscentret er bygget."

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
Thesis #84: We know some people from your company. They're pretty cool