mozilla og fullscreen
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 18:09

? får man M. til at åb. fullscreen ?

return false;">text</a>

Åbner et mindre windue midt på skærmen,
men hvis størrelsen er defineret er det ikke noget problem ....... (?)

???

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-05-04 04:59

fullscreen virker kun i IE.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-04 10:40

Jens Peter Karlsen skrev:

> fullscreen virker kun i IE.

Og heldigvis for det (lidt synd for IE-brugerne godt nok).

Jeg vil gerne selv kunne bestemme hvornår et browservindue optager
hele skærmen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 17:41

On Mon, 17 May 2004 11:39:41 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> Jeg vil gerne selv kunne bestemme hvornår et browservindue optager
> hele skærmen

Ja, men disse sider er ikke skrevet til dit brug :)

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-05-04 17:43

find clausen wrote:

> Ja, men disse sider er ikke skrevet til dit brug :)

Måske ikke, men Jens er bestemt ikke alene om den mening

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 18:03

On Mon, 17 May 2004 18:42:36 +0200, "Erik Ginnerskov" <egin@mail.dk>
wrote:

> Måske ikke, men Jens er bestemt ikke alene om den mening

Du svarer i forkert gruppe,
men må selv futte til ris og ros gruppen ..... !

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 17-05-04 19:23

On Mon, 17 May 2004 18:40:43 +0200, find clausen <unknown> wrote:

> Ja, men disse sider er ikke skrevet til dit brug :)

Jeg er lidt nysgerrig.
Hvad skal det bruges til?
Har nemlig aldrig forstået hvorfor funktionen var der, den eneste brug af
den jeg har set, er spam-lignende popup reklamer.

Går ikke ud fra det er noget til en helt almindelig hjemmeside, da det nok
ville give lidt problemer for de mindre øvede computerbrugere, der ikke
kender til alt+f4. - Og derfor er det jo smart til popup reklamer af den
mindre "pæne" slags, men det er vel ikke det du vil bruge det til. :)

--
Ryan Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 19:39

On Mon, 17 May 2004 20:23:24 +0200, Ryan Kristensen
<ryankristensen@hotmail.com> wrote:

> Går ikke ud fra det er noget til en helt almindelig hjemmeside, da det nok
> ville give lidt problemer for de mindre øvede computerbrugere, der ikke
> kender til alt+f4.

Næh, men de kan sikkert trykke på en knap hvorpå der står LUK ! :)

Det er heller ikke en "helt alm." browser den der minimalbrowser
Mozilla, som ikke forstår shorthand CSS ...
men det kommer vel når de engang wågner op de der Gecko folk :)

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 17-05-04 20:49

On Mon, 17 May 2004 20:38:42 +0200, find clausen <unknown> wrote:

> Næh, men de kan sikkert trykke på en knap hvorpå der står LUK ! :)

Det er jo også det, der er det smarte, hvis man vil reklamere for en
pornografisk side med popup reklamer. Folk er vant til, at trykke på det
dertil indrettede x i øverste højre hjørne, nu skal de pludselig til at
kigge på siden for at lukke den.

SÃ¥ jeg er stadig ikke overbevist over brugbarheden af "fullscreen".
Hvis det eneste den kan bruges til, er at sørge for at folk skal kigge på
en side, som de alligevel ikke gider se.
Tja så skulle man måske bruge tiden, på at lave en side folk gider kigge
på i stedet.

Vil stadig gerne høre, hvis du har et projekt, hvor den rent faktisk er
brugbar til andet.

> Det er heller ikke en "helt alm." browser den der minimalbrowser
> Mozilla, som ikke forstår shorthand CSS ...
> men det kommer vel når de engang wågner op de der Gecko folk :)

Tja, hvis jeg havde et firma, hvor der ikke var nogen reel konkurrence -
andet end nogle der var år bagud, og ikke havde planer om, at vågne op. Så
tror jeg også, jeg ville sove længe om søndagen.
Her ser jeg naturligvis bort fra nordmændende. - Hvem kan også konkurrere
med nogle, der skal arbejde 24 timer i døgnet, for at få råd til et par
øl. :)

--
Ryan Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 17:43

> Jens Peter Karlsen skrev:
> fullscreen virker kun i IE.

Det er ok, men man kan da lave en workaround, så siderne kan ses i
begge browsere.
Jeg mangler bare at kunne sætte M. i "F11 mode" ...

Kan det gøre med et script ?
Og hvordan ?

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-05-04 18:02

find clausen <> writes:

> Jeg mangler bare at kunne sætte M. i "F11 mode" ...
>
> Kan det gøre med et script ?
> Og hvordan ?

Jeg tror roligt du kan regne med, at hvis det er muligt, så er det en
fejl som vil blive afhjulpet hurtigt.

Det bedste du kan forvente at gøre er at åbne et nyt vindue (med de
problemer det indebærer) der fylder hele skærmen.

/L

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 18:19

On Mon, 17 May 2004 19:02:10 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

> [...]
>
> Det bedste du kan forvente at gøre er at åbne et nyt vindue (med de
> problemer det indebærer) der fylder hele skærmen.

Underligt, men i dag åbner siderne
i M. i "channelmode" og det er ok for disse sider.

Men i går åbnede de samme sider i
noget der lignede 300px x 300px (????????)

Måske en genstart havde løst problemet ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-05-04 19:49

find clausen <> writes:

> Det er heller ikke en "helt alm." browser den der minimalbrowser
> Mozilla,

Man kan kalde Mozilla meget, men minimal er ikke det første der falder
mig ind. Måske hvis det er Mozilla FireFox, men den almindelige Mozilla
(Application Suite) har snart sagt alting med.

> som ikke forstår shorthand CSS ...

Nemlig. Dejligt at der stadig er folk der følger standarder :)
(som siger at man *skal* ignorere forkert CSS).

/L

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-05-04 20:07

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

[Om Mozilla]
> Nemlig. Dejligt at der stadig er folk der følger standarder :)
> (som siger at man *skal* ignorere forkert CSS).

Og som tilmed gør det muligt at ignorere JavaScript som på egen hånd vil
åbne vinduer, flytte dem frem eller tilbage på skærmen eller ændre
størrelsen på dem. Dejligt!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 20:33

On Mon, 17 May 2004 21:06:37 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>
> Og som tilmed gør det muligt at ignorere JavaScript som på egen hånd vil
> åbne vinduer, flytte dem frem eller tilbage på skærmen eller ændre

Ja, det er wældi' - enhver vælger det værktøj der passer ham !!!

--

find clausen
http://www.photopress.dk