Billeddata - navne på personerne
Fra : Anders Lund

Dato : 16-05-04 16:15

Hej

Jeg vil udvide mit billedgalleri med ekstra søge funktion, hvor man kan
søge efter personerne på billederne. Jeg ved bare ikke lige hvordan jeg
skal genmme det i databasen.
Alle personerne er oprettet i en tabel og alle billederne i en anden
tabel. Herfra skal jeg så kunne definere hvilke personer som er på
hvilke billeder.

Problemet (som jeg kan se det med mine dårlige database-øjne) er at der
kan være fra 0 til over 40 personer på et billed.

Den måde jeg havde overvejet var at lave en 3. tabel med 2 kolonner:
billed_id og person_id, hvor der skulle oprettes en post for hver person
som er i hvert billed. Dette giver dog en rimelig stor tabel, da der er
små 4000 billeder og over 120 forskellige personer på disse billeder.

Er det vejen frem eller er der en smartere måde?

Database serveren er MySQL 3.23.56

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 16-05-04 16:46

On Sun, 16 May 2004 17:14:51 +0200, Anders Lund wrote:

> Den måde jeg havde overvejet var at lave en 3. tabel med 2 kolonner:
> billed_id og person_id, hvor der skulle oprettes en post for hver person
> som er i hvert billed.

Det er måden at gøre det på.

> Dette giver dog en rimelig stor tabel, da der er
> små 4000 billeder og over 120 forskellige personer på disse billeder.

Oplever du, at det i praksis er et problem? - I så fald: Prøv at nævne
en forespørgsel, der er for langsom.

Fra : Anders Lund

Dato : 16-05-04 17:35

Troels Arvin wrote:

> Oplever du, at det i praksis er et problem? - I så fald: Prøv at nævne
> en forespørgsel, der er for langsom.

Nej, jeg tror ikke at det giver noget problem. Og hastighedsmæssigt tror
jeg ikke at det giver nogen problemer, men har heller ikke arbejdet med
tabeller i den størrelse.
Det jeg eftersøgte var om der måske var en smartere måde at lave
databasen på.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk