MS Windows
briani 27239
lsass- filen driller
Fra : from south

Dato : 16-05-04 16:06

Jeg har købt en ny bærbar, når jeg prøver at lave netværk, lukker den
win ned og genstarter. Der står fejl på fil "lsass.exe"
Mvh Knud

Fra : bettersexinc

Dato : 16-05-04 17:20

"from south" <and@mand.invalid> wrote in message
> Jeg har købt en ny bærbar, når jeg prøver at lave netværk, lukker den
> win ned og genstarter. Der står fejl på fil "lsass.exe"
> Mvh Knud

Du er ramt af "sasser" virus. Se andetsteds her i gruppen for at afhjælpe
problemet.

bsi

Fra : Peter

Dato : 16-05-04 21:25

"bettersexinc" <jesperwagner@FJERN.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Du er ramt af "sasser" virus. Se andetsteds her i gruppen for at afhjælpe
> problemet.

Måske er du ramt af Sasser, men lsass.exe har intet med Sasser at gøre - jeg
gætte på du har en trådløs mus ? Melder den fejl, så forsøg en
geninstallation af programmet til musen.

Peter

Fra : from south

Dato : 17-05-04 17:25

Hej Peter.
"Peter" <FJERNESp_dahl@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
gøre - jeg
> gætte på du har en trådløs mus ? Melder den fejl, så forsøg en
> geninstallation af programmet til musen.

Tror nu ikke jeg er ramt af virus, maskinen har aldrig været på nettet.
Virus kommer vel kun fra nettet. Problemet er en ny bærbar, som lukker
fordi man forsøger at åbne IE, som er en medfølgende gave fra BG, til en
PC-er. Jeg bruger normalt kun mozilla på min faste, derfor var og er jeg
lidt i vilrede. Håber andre kan give et vink. Mvh Knud
PS. Nej, jeg har ikke en trådløs mus, eller andre sjove ting.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-05-04 21:41

Peter skrev:

> Måske er du ramt af Sasser, men lsass.exe har intet med Sasser
> at gøre

Det er nu engang et hul i Lsass.exe, som Sasser udnytter.
http://www.google.dk/search?q=Lsass.exe+Sasser&ie=UTF-8&hl=da&meta=1

--
Hilsen
Madsen

Fra : from south

Dato : 17-05-04 17:31

Hej Madsen.

> Det er nu engang et hul i Lsass.exe, som Sasser udnytter.
> [...]
Hvordan hopper Sasser over på en ny bærbar? jeg troede der skulle være
en eller anden form for forbindelse. Mvh Knud

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-05-04 17:50

from south skrev:

> Hvordan hopper Sasser over på en ny bærbar? jeg troede der
> skulle være en eller anden form for forbindelse.

Hvis der ingen internetforbindelse er, så er det nok ikke Sasser
medmindre den på et eller andet tidspunkt har været på nettet.
Har du prøvet at scanne den for virus med et opdateret AV-program?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-05-04 06:29

Microsoft har et værktøj her til fjernelse af sasser ormen samt
information om hvordan du undgår at få den igen.

Fra : hcma

Dato : 17-05-04 09:55

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en ny bærbar, når jeg prøver at lave netværk, lukker den
> win ned og genstarter. Der står fejl på fil "lsass.exe"
> Mvh Knud

Du er nok ramt af Sasser-ormen:
Komplet vejledning her:
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm#sasser
m v h
hc

Fra : from south

Dato : 17-05-04 17:36

Hej hc.
"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Du er nok ramt af Sasser-ormen:
> Komplet vejledning her:
> http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm#sasser
> m v h
> hc

Har set dine sider, og de er gode, har læst på dem. Men er en ny maskine
inficeret? mente kun man fik det hvis man var på nettet. Så må jeg
aflevere den tilbage og bede om en ny, uden Sasser-orm. Mvh Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-05-04 22:57

Du skal nu ikke regne med at du får en ny. De vil højst formatere og
geninstallere. Det kan du lige så godt selv gøre. Så skal du ikke
undvære den så længe.

Den har muligvis været tilkoplet netværk hos forhandleren. Hvis ikke
den har været tilkoblet net, kan den ikke have sasser.