Computer genstarter
Fra : Jimmy

Dato : 16-05-04 14:42

Hej

Min RH 9.0 genstarter spontant på tilfældige tidpunkter af døgnet.
Her er hvad der står i /var/log/messages:

May 16 15:34:27 FW syslogd 1.4.1: restart.
May 16 15:34:27 FW syslog: syslogd startup succeeded

CPU'en er en VIA der ikke bliver ret varm, men som samtidig har en stor
køler og en 80 mm blæser.

Hvordan finder jeg ud af hvad det er der får den til det?

Mvh
Jimmy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-05-04 19:52

Jimmy wrote:
> Min RH 9.0 genstarter spontant på tilfældige tidpunkter af døgnet.
> Her er hvad der står i /var/log/messages:
> Hvordan finder jeg ud af hvad det er der får den til det?

Prøv til at starte med at køre en memtest86 -
http://www.memtest86.com/

For at udelukke hardware-fejl (ihvertfald når det kommer til rammen).

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Jimmy

Dato : 16-05-04 21:13

> Prøv til at starte med at køre en memtest86 -
> http://www.memtest86.com/
>
> For at udelukke hardware-fejl (ihvertfald når det kommer til rammen).

God ide - Det er tre 64 mb klodser, så de kan sagtens være fejlbehæftede!
På Suse's boot CD er der et eminent RAM-test-program, som jeg vil lade køre
natten over.

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 17-05-04 05:16

> Prøv til at starte med at køre en memtest86 -
> http://www.memtest86.com/
>
> For at udelukke hardware-fejl (ihvertfald når det kommer til rammen).

Den har kørt i 7 timer uden at finde fejl, så det er nok ikke det.

Andre forslag til at indkredse problemet?

Kan det være en harddisk der bliver for varm?
Jeg synes undertiden at det er når jeg bruger harddisken en del, f.eks.
brænder en DVD. Omvendt gør den det også om natten når jeg sover, så
mønsteret er ikke helt perfekt.

mvh
Jimmy