execv?
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 13:04

Jeg er ved at lave et program til linux, og skal inde fra mit program have
maskinen til at udføre en "ps axl" og derefter redirecte outputtte til en
fil, således: "ps axl > psaxl.txt"
Jeg har kigget lidt på execv, men kan ikke rigtig finde ud af at få det til
at fungere - nogen der kan hjælpe???

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-05-04 13:31

skovge wrote:
> [...]
> fil, således: "ps axl > psaxl.txt"
> Jeg har kigget lidt på execv, men kan ikke rigtig finde ud af at få det til

Nej, men jeg kunne foreslå at du kikkede på popen():

http://www.hmug.org/man/3/popen.html

eller evt, system():

http://www.hmug.org/man/3/system.html

/b

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 13:49

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men jeg kunne foreslå at du kikkede på popen():
>
> http://www.hmug.org/man/3/popen.html
>
> eller evt, system():
>
> http://www.hmug.org/man/3/system.html
>
> /b

Mange tak - system ser ud til at være lige hvad jeg har brug for!!!

Fra : Byrial Jensen

Dato : 17-05-04 18:59

skovge skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev

> Mange tak - system ser ud til at være lige hvad jeg har brug for!!!

Hvis du bruger et exec*-kald kombineret med passende redirigering af
standard-fildeskriptorer, kan du få større kontrol med processen, og for
eksempel modtage stdout og stderr direkte fra det kaldte program.

Du kan se et udmærket eksempel på dette i funktionen
mutt_create_filter_fd i filen filter.c i kildeteksten til
e-post-klienten mutt.