Nogen som ved hvorfor ram-priserne er steg~
Fra : Alca

Dato : 16-05-04 09:52

Fra : JSH [9800]

Dato : 16-05-04 10:42

"Alca" <alca@detect.cp> skrev i en meddelelse
news:40a72b0f$0$1631$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Formentligt fordi der lige har været prinsebryllup i DK
(hysteriske børsfolk)

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 10:46

Man stiller ikke spørgsmål i Subject-linien.

Se evt. http://usenet.dk/

Fra : JSH [9800]

Dato : 16-05-04 11:05

"Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense]"> skrev i en meddelelse
> Man stiller ikke spørgsmål i Subject-linien.

Og?

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 11:47

JSH [9800] wrote:
> "Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense]"> skrev i en meddelelse

> Og?

Jeg kan kun se "Nogen som ved hvorfor ram-priserne " i min newsreader
- resten, skal jeg enten åbne headeren, eller lave om på mit
vindue-layout, for at læse..

FollowUp-To sat til dk.admin.netikette

Fra : Deaster

Dato : 16-05-04 19:19

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Man stiller ikke spørgsmål i Subject-linien.
>
> Se evt. http://usenet.dk/

Det kan jeg ikke finde, har du et direkte link ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 20:13

Deaster wrote:

> Det kan jeg ikke finde, har du et direkte link?

(Nu må jeg nok lige starte med at bruge dansk, og kalde det
emne-linien istedet)
Jeg gad egentlig ikke at lede efter det først, men har nu prøvet.
Det står ikke direkte på de sider, men er du uenig i at man bør skrive
sit spørgsmål i selve indlægget?

http://usenet.dk/info/skriveteknik.html

"Vælg dine ord med omhu. Vær præcis i dine formuleringer og overvej
hvilke muligheder der er for misforståelser."

Alca skrev et gabende tomt indlæg, kun emne-linien indeholdt noget.
Det er et typisk nybegynder-indlæg, og så er det en god idé at give
nogle skub i den rigtige retning.
Det synes jeg, at jeg gjorde med linket til usenet.dk

"Find en god og beskrivende overskrift"

F.eks. "Høje RAM-priser?" eller "Dyr RAM, hvorfor?" havde været fint
(hvis spørgsmålet havde været anbragt i indlægget istedet)

Hvis indlægget er tomt, så har emnet/overskriften jo intet formål?

FollowUp-To sat til dk.admin.netikette

Fra : JK

Dato : 16-05-04 15:45

On Sun, 16 May 2004 10:52:15 +0200, "Alca" <alca@detect.cp> wrote:

Er de det ?

Jeg synes da, at DDR ram er billigere end nogensinde.

Forudsat at man køber den populæreste type, p.t. vist pc3200.

Lav dollar nu, så man må forvente, at ram priserne stiger.

mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 16-05-04 16:49

> Er de det ?
>
> Jeg synes da, at DDR ram er billigere end nogensinde.
>
> Forudsat at man køber den populæreste type, p.t. vist pc3200.

Det må jeg nok sige... Så har jeg snydt en forhandler for et års tid siden
da jeg købe 512 MB DDR PC2700 (no-name) for 540 kr, idag er det billigste
sted for en 512 blok (PC3200), 638 kr, altså en stigning på ca. 100 kr!

Brian

Fra : Alca

Dato : 16-05-04 17:44

Muligvis er der nogle ram som er blevet billigere, men kan nogle forklare
det her?

Jeg er selv meget interesseret i TWINX1024-3200LLPRO som jeg håber vil falde
i pris igen på et tidspunkt, men som det er nu er jeg ikke sikker på jeg vil
købe!

Fra : Anders Nielsen

Dato : 16-05-04 22:20

On Sun, 16 May 2004 18:44:00 +0200, "Alca" <alca@detect.cp> wrote:

> [...]
>i pris igen på et tidspunkt, men som det er nu er jeg ikke sikker på jeg vil

Ja du kigger priser på parret moduler, tjek priser på enkelt moduler,
så kan du få det noget billigere.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 16-05-04 22:19

On Sun, 16 May 2004 17:49:24 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>da jeg købe 512 MB DDR PC2700 (no-name) for 540 kr, idag er det billigste
>sted for en 512 blok (PC3200), 638 kr, altså en stigning på ca. 100 kr!

For det første, det var for et år siden og for det andet, hvorfor
sammenligner du PC2700 og PC3200, det er da lidt som æbler og bananer.

PC3200 er da et bedre modul end PC2700.

Fra : Hans

Dato : 18-05-04 01:03

Anders Nielsen wrote:

> For det første, det var for et år siden og for det andet, hvorfor
> sammenligner du PC2700 og PC3200, det er da lidt som æbler og bananer.
>
> PC3200 er da et bedre modul end PC2700.

Det kan du ikke sammenligne. De billigste moduler er dem der produceres
flest af, så derfor kan du i perioder godt opleve at PC3200 koster det samme
som PC2700. Rampriser og indkøb af moduler er noget nær lig
børsspekulationer. Der er flere producenter som igennem tiderne har knækket
nakken ved at producere moduler ud fra et forventet forbrug, hvor
markedsøkonomien har ændret sig i ugunstig retning på grund af
valutaspekulationer.

/ Hans