Opera med IRC og newsfeed
Fra : Steen Jensen

Dato : 16-05-04 09:49

Opera 7.5 har fået et ordentligt løft, udover dædvanlige features som
email/usenet klient, har den indbygget IRC og newsfeed klient.
Newsfeed er nærmest en mellemting mellem usenet og email - man kan frit
vælge mellem en række udbydere, som man kan få de seneste nyheder sendt
fra.
Man kan tilsyneladende selv tilføje udbydere af newsfeeds, men det har jeg
ikke lige tjek på endnu.

Er der nogen der har tjek på det - fx. udbydere fra danmark?
--
Steen |fjern racismen| Jensen
Så quote dog ordenligt, mand!

Fra : Leony

Dato : 16-05-04 10:14

In news:Xns94EB6E0E4AA99locobasegmxhattennet@62.243.74.163,
Steen Jensen typed:

> [...]
> har jeg ikke lige tjek på endnu.
> Er der nogen der har tjek på det - fx. udbydere fra danmark?

Du finder en liste over danske RSS newsfeeds her:
http://rss.spontek.dk/

Så venter jeg bare på at 7.50 kommer på dansk.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Steen Jensen

Dato : 16-05-04 11:19

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

> Du finder en liste over danske RSS newsfeeds her:
> http://rss.spontek.dk/

Taaak for det - det viker da smart, med newsfeeds i browseren.

--
Steen |fjern racismen| Jensen

Fra : Leony

Dato : 17-05-04 11:23

In news:Xns94EB7D3C6DBABlocobasegmxhattennet@62.243.74.163,
Steen Jensen typed:

> Taaak for det - det viker da smart, med newsfeeds i browseren.

Hvis du vil have udenlandske, så kig her:
http://www.syndic8.com/

Glæder mig til at prøve den nye Opera.

Fra : Arne Olsen

Dato : 18-05-04 01:04

Sun, 16 May 2004 11:14:15 +0200, Leony <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev:

> Så venter jeg bare på at 7.50 kommer på dansk.

Der er kommet en sprogfil på dansk.

http://home12.inet.tele.dk/chrmax/tmp/

Hilsen Arne.

Fra : Leony

Dato : 18-05-04 15:16

In newsr7543706k1h925@quark-amd,
Arne Olsen typed:

> Der er kommet en sprogfil på dansk.
> http://home12.inet.tele.dk/chrmax/tmp/

Det må straks prøves. Takker.
Min drøm har længe været en browser som kunne tage rss feeds

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-05-04 11:23

Hej Steen

Steen Jensen wrote:
> Man kan tilsyneladende selv tilføje udbydere af newsfeeds, men det har jeg
> ikke lige tjek på endnu.
> Er der nogen der har tjek på det - fx. udbydere fra danmark?

Newsfeeds er meget almindelige på weblogs, også personlige weblogs. Så
hvis du er interesseret i let at følge opdateringer på en weblog, så se
om der et link til noget der bliver kaldt syndicated feed, newsfeed,
RSS, Atom, RDF eller måske bare XML. F.eks. har jeg et newsfeed på min
personlige hjemmeside/weblog.

I Mozilla kan du også ofte se om der er et newsfeed tilstede hvis du har
slået Site Navigation Bar til (View -> Show/hide -> Site Navigation
Bar). Ofte vil en weblog være lavet så du kan se et evt. newsfeed i Site
Navigation Bar under More -> Other versions. Opera skulle vist have en
lignende "link bar", men jeg ved ikke lige hvordan links i denne er
organiseret.

Der findes i øvrigt også mange andre programmer der kan bruges til at
læse newsfeeds med hvis ikke lige man bruger Opera. Også en del
webudgaver du kan bruge i hvilken som helst browser. Selv bruger jeg det
webbaserede bloglines.com. Du kan søge i bloglines.com's database efter
andre newsfeeds (uanset om du er bruger af bloglines.com eller ej).

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 17-05-04 14:13

On Sun, 16 May 2004 08:49:08 +0000, Steen Jensen wrote:

> Opera 7.5 har fået et ordentligt løft, udover dædvanlige features som
> email/usenet klient, har den indbygget IRC

Man kan argumentere for hvor relevant IRC er for en webbrowser

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 17-05-04 18:10

Christian Joergensen <mail@razor.dk> wrote:

> Man kan argumentere for hvor relevant IRC er for en webbrowser

Det er rigtigt - det samme kan siges om email/news...men nogle vil gerne
have det på den måde.

--
Steen |fjern racismen| Jensen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-05-04 18:40

Christian Joergensen <mail@razor.dk> posting:

>Man kan argumentere for hvor relevant IRC er for en webbrowser

Det er muligt at slå post/nyhedsgruppe/irc fra, hvis man kun vil
webbrowse.

Udover det, så fylder Operas klient for dette meget lidt, hvis
regnet ud fra m2.dll'en, dvs. ~200 kB (7.2x)

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.