Sikre et forum mod indlæg fra bestemte...
Fra : Magnus

Dato : 15-05-04 22:51

Jeg har et debatforum via asp og MySQL men jeg har problemer med at enkelte
personer skriver dumme indlæg som jeg manuelt skal slette.

Hvordan gør jeg sådan at jeg kan spære for sådanne personer så de ikke kan
skrive i forummet.
Skal jeg spære for deres ip-adresse eller noget med cookies eller begge
dele?

Nogle som har gåde råd til hvordan jeg gør?

/Magnus

Fra : MooreHojer

Dato : 15-05-04 23:00

> Skal jeg spære for deres ip-adresse

Hvis vedkomne har faste ip-adresser kan dette være en god ide, se evt.
http://www.html.dk/scripts/asp/00019/

ellers kan man måske overveje at kræve login for at kunne skrive i forum,
ligesom f.eks. på http://www.html.dk/ og så bare blokere visse brugere ( brug
evt. deres e-mail adresse som brugernavn). Det har dog den ulempe at de bare kan
oprette en ny bruger med andre informationer.

Håber du kan bruge det...

Fra : Magnus

Dato : 16-05-04 10:35

> Hvis vedkomne har faste ip-adresser kan dette være en god ide, se evt.
> http://www.html.dk/scripts/asp/00019/

Hvor stor del af de de besøgende vil det kunne skønnes har en fast
ip-adresse?... er det kun 20% så er det ikke så meget værd mens er det 90%
så kunne man nok leve med de sidste 10%.

Nogle som har en anelse om sådan noget?

/Magnus

Fra : MooreHojer

Dato : 16-05-04 14:27

> [...]
> ip-adresse?... er det kun 20% så er det ikke så meget værd mens er det 90%
> så kunne man nok leve med de sidste 10%.

Meget firkantet så kan man sige at dem der har bredbånd/ADSL for det meste har
fast ip, mens dem der bruger modem har dynamisk...dvs de får en ny hver gang de
"ringer op" til internettet. Hvor stor en procentedel der har hvad ved jeg ikke.

Fra : Christian Epstein

Dato : 16-05-04 15:17

MooreHojer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> "ringer op" til internettet. Hvor stor en procentedel der har hvad ved jeg ikke.

Det er desværre ikke helt rigtigt... Da de udbryderne også skal betale for
antallet af IP addresser de bruger koster det som regel mere at have fast IP
addresse også selvom man har bredbånd. De fleste brugere i danmark for tildelt en
addresse indenfor et område af IP addresser...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne