Problem med IE6
Fra : PP

Dato : 15-05-04 22:40

Har fået et underligt problem med Explorer'en: Hvis jeg f.eks. er inde på
bilbasen.dk og har valgt at søge en bil efter nogle søgekriterier, kan jeg
godt klikke på en valgt bil, men når jeg så trykker på "tilbage" i IE får
jeg følgende fejl:

"Advarsel! Siden er forældet. Den anmodede side blev oprettet ved hjælp af
de oplysninger, du har sendt i en formular. Denne side er ikke længere
tilgængelig. Som en sikkerhedsforanstaltning sender Internet Explorer ikke
automatisk oplysningerne igen. Hvis du vil sende oplysningerne igen og se
denne webside, skal du klikke på knappen Opdater. "

Når jeg så har klikket på opdater kommer denne box:

"Siden kan ikke opdateres uden at sende oplysningerne igen. Klik på Forsøg
igen for at sende oplysningerne igen, eller klik på Annuller for at vende
tilbage til dem side ( DEM side?? Ja der er en stavefejl i boxen, he-he
Microsoft), du forsøgte at få vist"

Fejlen viser sig på alle de sider hvor man kan vælge ting i en formular.
Møg-irriterende, for fejlen er kommet her inden for de sidste par uger uden
at jeg har været inde og ændre noget i opsætningen i IE.

Nogen forslag???

Fra : Jeppe

Dato : 16-05-04 01:45

PP wrote:

> [...]
> Møg-irriterende, for fejlen er kommet her inden for de sidste par uger uden
> at jeg har været inde og ændre noget i opsætningen i IE.

Er det kun på bilbasen.dk det sker?

Jeg tror det hænger sammen med at bilbasen.dk har ændret i deres setup,
så deres sider ikke kan caches lokalt på din maskine. Dvs. når du
trykker på tilbageknappen, findes siden ikke længere på din maskine og
siden skal hentes fra bilbasen.dk's server igen. Da den side du prøver
at se er resultatet af en POST (eller GET) fra en formular, advarer din
browser dig blot om at den er nødt til at submitte formularen igen for
at du kan få resultatsiden.

Jeg gætter på at det ikke din browser det er galt med, men websitet, der
har ændret i opsætningen af de dynamiske sider.

Fra : PP

Dato : 16-05-04 09:21

"Jeppe" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse

> Er det kun på bilbasen.dk det sker?

Nej det sker på mange andre sider.....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-04 13:21

Uheldigvis faldt PP over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
>
> "Advarsel! Siden er forældet. Den anmodede side blev oprettet ved
> hjælp af de oplysninger, du har sendt i en formular. Denne side er

Du skal bare trykke tilbage een gang til, det virker fint hos mig..

Claus

Fra : PP

Dato : 16-05-04 16:15

> Du skal bare trykke tilbage een gang til, det virker fint hos mig..
>
> Claus

.....men ikke her hos mig. Jeg fornemmer en "format :c" på vej.............

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-04 16:56

> ....men ikke her hos mig. Jeg fornemmer en "format :c" på vej.

Hmm, det forstår jeg ikke...

Har du prøvet at tømme Internet cachen og samtidig sætte den
betragtelig ned?

Jeg har sat min til 4mb, da jeg ikke kan se nogen praktisk grund til
at have mere, når man har bredbånd.

Claus

Fra : PP

Dato : 17-05-04 18:57

> Har du prøvet at tømme Internet cachen og samtidig sætte den
> betragtelig ned?

Jeg har tømt cachen og gæt engang, nu virker det sørme igen......Pinligt
pinligt - den burde jeg sgu' selv have regnet ud....... Men tusind tak til
alle for hjælpen og de gode forslag!

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 16-05-04 19:48

PP wrote:
> [...]
> Møg-irriterende, for fejlen er kommet her inden for de sidste par uger uden
> at jeg har været inde og ændre noget i opsætningen i IE.

Et sådant problem har sædvanligvis at gøre med at POST-metoden ikke
bliver brugt rigtigt...Man bør i bilbasen.dk's tilfælde kun bruge POST
når der rent faktisk skal tilføjes data i webstedets database. (jvf.
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/forms/methods.html )
Man skulle ellers tro det var åbenlyst at bruge GET til at hente
oplysninger i databasen...
Men jeg må tilstå at det ikke er lykkedes mig at genskabe fejlmeldingen,
selv ikke med standard IE-indstillinger

/Kristian Nejsum

--
Using Mozilla Thunderbird 0.6

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 17-05-04 09:57

PP wrote:

> [...]
> Møg-irriterende, for fejlen er kommet her inden for de sidste par uger uden
> at jeg har været inde og ændre noget i opsætningen i IE.

Egentligt ikke rigtigt nogen forslag, men nærmest en kommentar:

Nogen har været inde på, at det skulle være Bilbasen der har ændret
noget, men nu har jeg prøvet i såvel
IE vers.6.0.2800.11.06.xpsp2.030422-1633, i Mozilla Firefox vers.0.8
samt i den nye Opera vers.7.50 Build 3778
Ingen af ovenstående har kunnet gentage det du nævner.

Men til gengæld fik jeg her for 2 nætter siden, IE på mit arbejde til at
gøre nøjagtig som du beskriver - Men jeg ved selvfølgelig ikke hvilken
version af IE mit arbejde har.

Ved ikke om du overhovedet kan bruge ovenstående til noget som helst

Mvh. Jan