acces eller hvad?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 15-05-04 18:32

Hej med jer.

Jeg har rodet lidt med php og mysql og det har jo bestemt sine fordele. Men
hvis jeg nu brugte acces i stedet for mysql ville jeg jo slippe for selv at
lave administraionsmoduler til alle tabellerne, for jeg kunne jo bare lave
en form i acces.

Men hvad så derfra? Ville jeg så skulle opdatere mine tabeller lokalt på min
maskine og derefter uploade og overskrive hele databasen? Det ville jo være
omsonst, hvis der blot er tale om nogle få nye poster i en af tabellerne
(jeg kunne jo lave noget form-halløj via asp til f.eks. nyhestabellen, men
....). Eller kan man arbejde med sine tabeller direkte på serveren?

ras

Fra : Mikoangelo

Dato : 17-05-04 12:48

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> form-halløj via asp til f.eks. nyhestabellen, men ...). Eller kan
> man arbejde med sine tabeller direkte på serveren?

Prøv at læse om nogle af de ting, som ASP/Access kan byde på her:
www.html.dk/tutorials/ASP

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-05-04 18:18

"Mikoangelo" <uneelcbggre@yx-qngn.qx> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse om nogle af de ting, som ASP/Access kan byde på her:
> www.html.dk/tutorials/ASP

- jeg har læst den og den er god. Men den løser desværre ikke mit problem.
Jeg vil gerne undgå at skulle kæmpe med en hel masse koderi for at få noget
smidt i tabellen. Jeg vil hellere lave en formular i Acces ... men gør jeg
det skal jeg vel hele tiden uploade HELE tabellen og det vil jeg være lidt
åndsvagt, hvis jeg blot en gang om ugen skal smide en ny post i den.

ras

Fra : Mikoangelo

Dato : 18-05-04 14:16

> [...]
> uploade HELE tabellen og det vil jeg være lidt åndsvagt, hvis jeg
> blot en gang om ugen skal smide en ny post i den.

Hvis du lige sætter dig godt ind i det, så kan du faktisk lave en
formular på fem minutter, der vil indsætte en post i din database.
Ellers er jeg også sikker på, at du kan finde noglen gode script på
nettet.
Men du kan ikke direkte bruge en formular fra Access, og hvis du
endelig vil, så vil det være mere besværligt at gøre det, end at kode
din egen.