Køb af GPS i udlandet
Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 15-05-04 18:44

Hej!

Jeg vil gerne købe en Garmin Etrex, men jeg synes de er lige lovlig
dyre(rent relativt) i Danmark. Jeg er osse fuldstændig ligeglad med om
softwarens sprog er dansk, så jeg påtænker at købe en GPS et andet sted i
EU... Tyskland måske... men vil gerne have GPS'en med engelsk styresystem..
Er der nogen som har erfaring med evt. online butikker, som sælger GPS'er?
Så vil jeg gerne høre om det..

/Herb

Fra : Calle.

Dato : 15-05-04 19:04

Herbert Giulio Garonfolo wrote:
> [...]
> styresystem.. Er der nogen som har erfaring med evt. online butikker,
> som sælger GPS'er? Så vil jeg gerne høre om det..

Her kobte jeg min garmin Navtalk, og en kammerat købte sin etrex legend der.
Softwaren er den samme. Min navtalk kan også tale dansk selvom den er kobt i
UK. fik min til 1/3 af hvad den koster i dk.
http://www.offroadstore.co.uk

--
Calle.

Fra : ibber

Dato : 16-05-04 08:00

prøv her
http://www.basspro.com/servlet/catalog.TextId?hvarTextId=34875&hvarDept=200&hvarEvent=&hvarClassCode=1&hvarSubCode=3&hvarTarget=browse

pris 1250 kr.

Fra : Martin Schöön

Dato : 16-05-04 18:14

On Sun, 16 May 2004 08:59:54 +0200, ibber wrote:

> prøv her
> http://www.basspro.com/servlet/catalog.TextId?hvarTextId=34875&hvarDept=200&hvarEvent=&hvarClassCode=1&hvarSubCode=3&hvarTarget=browse
>
> pris 1250 kr.

Eller här:
http://www.amazon.com/
eller:
http://www.rei.com/
eller:
http://www.westmarine.com/

Jag har själv handlat hos alla tre (dock ej via internet från West
Marine) och det har fungerat mycket bra.

Amazon i England kan också vara värt att testa:
http://www.amazon.co.uk/

Martin Schöön                    "Problems worthy of attack
                                  prove their worth by hitting back"
                                                           Piet Hein

Fra : Hans Olsen

Dato : 16-05-04 19:14

"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> prøv her

http://www.basspro.com/servlet/catalog.TextId?hvarTextId=34875&hvarDept=200&
hvarEvent=&hvarClassCode=1&hvarSubCode=3&hvarTarget=browse

> pris 1250 kr.

Hej
Hvordan kommer du frem til denne pris ?
Hvilken kurs beregner du efter, og hvilken told og moms
sats bruger du ?
Hvor meget skal man påregne i fragt, jeg kan ikke
lige gennemskue dit beløb, men det er da fristende
at købe den,
Hilsen
Hans Olsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-04 19:39

Uheldigvis faldt Hans Olsen over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> sats bruger du ?
> Hvor meget skal man påregne i fragt, jeg kan ikke
> lige gennemskue dit beløb, men det er da fristende

Der er ikke told på *digital* udstyr fra USA. Men du skal betale moms,
både af beløbet og fragten samt forsikring. Du kan være næsten sikker
på, at du ikke får pakken igennem tolden uden moms, og at firmaet ikke
sender den uden deklaring.

Fragten og forsikring bliver mindst 80-90$, så det er ikke urealistisk
at forvente en pris på ca. kr 2900,- inkl moms.

Claus

Fra : Hans Olsen

Dato : 16-05-04 19:57

> [...]
>
> Fragten og forsikring bliver mindst 80-90$, så det er ikke urealistisk
> at forvente en pris på ca. kr 2900,- inkl moms.

Tak for svaret
Hans

Fra : Finn

Dato : 16-05-04 09:33

Eller her ?

http://www.gpsw.co.uk/results.html

--
Mvh. Finn

Fra : Finn

Dato : 16-05-04 09:41

Sorry, Jeg sender lige det rigtige link !
http://www.gpsw.co.uk/details/prod1.html

Der er også mulighed for at købe incl. 12V stik mv. Søg på etrex inde på
siden.

Mvh. Finn