Lige tre spørsmåæ
Fra : David

Dato : 01-05-01 20:09

Hej lige tre spørgsmå på falderæbet.
Jeg sidder og laver en tekst editor i en visual c efterligning(lcc hedder
den vist).
Indtil videre går alt fint undtagen lige io. Jeg kan ikke finde ud af at
læse et par simple filer ind og skrive til dem. Nogen der har nogen
henvisninger?
Når jeg så skal have udskrevet noget(PrintDlg osv.)så kan man kun skrive en
linje af gangen(TextOut(. Og det kan man jo ikke bruge når jeg skal have
printet en hel tekstarea ud.
Når man så tegner en bitmap StretchBilt så skal man jo opgive hvor stor
bitmapen skal være. Kan lcc ikke selv finde ud af det. Det er da dumt at
skulle sidde og finde ud af hvor stor bitmappen er.
Su og på forhånd tak.
David
Ps. Jeg prøvede at sende denne meddelse i går men det lykkedes åbenbart
ikke.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-05-01 22:11

"David" <nma2818@vip.cybercity.dk> writes:

> Indtil videre går alt fint undtagen lige io. Jeg kan ikke finde ud af at
> læse et par simple filer ind og skrive til dem. Nogen der har nogen
> henvisninger?

Tag et kig på Poppad eksemplet fra Petzolds "Programming Windows":
http://rain.ee.tamu.edu/tech/ProgWin/Chap13/PopPad/

specielt:
http://rain.ee.tamu.edu/tech/ProgWin/Chap13/PopPad/PopFile.c

Den kan både håndtere Unicode og almindelige ASCII filer