Weekendpasning
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 16:22

Hej!

Vi er en familie der har overvejt i meget lang tid at anskaffe os et nyt
familiemedlem, nemlig en Berner Sennen. Det er en skøn race som passer godt
til os hvad angår temperement og størrelse.

Vi har dog en sidste lille overvejelse, og det er mht besøg hos venner og
familie i weekends. Vi er afsted ca. 10-12 gange årligt på weekends, hvor vi
tager afsted fredag eller lørdag, og først kommer hjem igen søndag. Vi vil
ikke tage hunden med, da vi ikke kan forlange at vores venner har samme
interesse for hund som os andre.

Jeg tror ikke vi er de eneste der har dette problem, derfor kunne vi godt
tænke os at høre lidt om hvad andre gør, og om det evt. kunne være en god
ide at lave en hundegård hvor den kan være til vi kommer hjem igen. Der vil
selvfølgelig komme nogen og se til den i løbet af weekenden. Et andet
alternativ er at få et "weekendhjem"/kennel til at passe på den mens vi er
væk.

Jeg håber at i vil dele jeres erfaringer, gerne nogen der har samme race.
Samtidig hvis der er nogen der har andre forslag hører vi også gerne.

Mvh
Fam. Poulsen
kennet(a)poulsen.mail..dk

Fra : Melanie

Dato : 15-05-04 16:44

"Poulsen" <*> wrote in message
> [...]
>
> Jeg håber at i vil dele jeres erfaringer, gerne nogen der har samme race.
> Samtidig hvis der er nogen der har andre forslag hører vi også gerne.

Hejsa

Vi er så heldige at min forlovedes forældre bor tæt ved og de har selv hund.
Vi for vores passet der når vi er væk i nogle dage. Vi skal holde bryllup-
og rejse om ca. 2 md. og i de 10 dage skal hun dog på pension da forældrene
ikke magter det i så mange dage.
Har i ikke nogle venner/ fam. eller kolegaer der kan passe hunden i de dage
og få noget vin eller noget for det?

Håber i finder en løsning. Held og lykke med det.

Mvh Melanie

Fra : henrik

Dato : 15-05-04 17:05

'Vildkat' har taget et godt initiativ og har lavet en hundesitter side.
Måske den er løsningen på jeres problemer.

http://www.vildkat.dk/hunde/hundesitter.htm

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Stine

Dato : 15-05-04 17:09

Hej :)

Find en hundepension som både I og hunden er galde for. Det vil være
lettere for både jer & hunden at den bliver passet det samme sted, som
hunden kender hver gang der er behov.

Pensionen passer jo også hvis I skal 14 dage på sommerferie, og der vil det
være en kæmpe fordel for hunden at være vant til at kommer der :))

Stine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-05-04 12:56

"Poulsen" <*> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg håber at i vil dele jeres erfaringer, gerne nogen der har samme race.
> Samtidig hvis der er nogen der har andre forslag hører vi også gerne.

Hej Poulsen

Tanken har sommetider strejfet mig, og egentligt ligger en af løsninger jo
lige for. Hvis man ellers kan få fikset muligheder for det, bytter man
bolig / kæledyr. Lige som de mennesker som bytter boliger i ferier. Begge
får dyrene passet, og har tag over hovedet, uden det bliver pokkers dyrt, at
opdage en anden landsdel.

M.V.H.....Benny..