Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Betaling i webshop via PBS
Fra : Morten DH

Dato : 15-05-04 11:33

Nogen der lige ved hvordan betalingen til shopejeren fungerer i en webshop
med PBS betaling.

Jeg tænker på hvis en kunde betaler med dankort i en webshop, så overfører
han vel i realiteten pengene til PBS - som så igen betaler videre til deres
kunde (shopejeren)... eller er jeg galt på den her?

Og hvor lang tid går det, overfører PBS dagligt, sidste dag i måneden eller
hvordan?

--
Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde
komplette løsninger fra 49 euro/år.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-05-04 21:48

On Sat, 15 May 2004 12:33:21 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
>kunde (shopejeren)... eller er jeg galt på den her?
>
>Og hvor lang tid går det, overfører PBS dagligt, sidste dag i måneden eller

Dankorttransaktioner går rigtig nok via PBS og det sker dagligt.
Jeg mener, at hvad du har af omsætning om mandagen vil indgå på din
bankkonto om tirsdagen - altså dagen efter.
Omsætning fredag vil indgå mandag mens omsætning lørdag og søndag vil
indgå tirsdag.
Altså så vidt jeg husker...

Måske kan du få et mere præcist svar i dk.erhverv

/Knud

Fra : -++Carsten++-

Dato : 16-05-04 16:07

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunde (shopejeren)... eller er jeg galt på den her?
>
> Og hvor lang tid går det, overfører PBS dagligt, sidste dag i måneden

Man kan vist vælge mellem flere muligheder, det koster så derefter.
Man skal bla. også kunne stille med en bank garanti på 50.000 kr. hvis ens
firma er forholdsvist nyt.

Carsten

Fra : Morten DH

Dato : 16-05-04 19:24

"-++Carsten++-" <y@y.xx> skrev i en meddelelse
> Man kan vist vælge mellem flere muligheder, det koster så derefter.
> Man skal bla. også kunne stille med en bank garanti på 50.000 kr. hvis ens
> firma er forholdsvist nyt.

Det var fordi jeg havde en potentiel forhandler til Dubli.com, som beklagede
sig over vildt at hans penge, i kraft af kundernes 14 dages reklamationsret,
tilbagebeholdes indtil da af det firma som håndterer betalingerne.

Så jeg skulle lige se hvad PBS gjorde; men der er ikke meget hjælp at hente
på deres side desværre

Fra : -++Carsten++-

Dato : 17-05-04 09:14

> [...]
reklamationsret,
> tilbagebeholdes indtil da af det firma som håndterer betalingerne.

Hos DubLI bliver pengne tilbageholdt indtil kunde siger god for modtagelsen
af varen, der kan hurtigt også gå 14 dage for at opholde sikkerheden.
Den 14 dages reklamationsret gælder også over hos DubLi og jeg er noget
spændt på hvordan de vil opretteholde de regler der gælder for Dankort, hvis
det bliver muligt at bruge Dankort, for jeg har talt med dem om at deres
vision af betaling af vare, ikke helt lever op til de regler der er for
betaling med Dankort på nettet.

Carsten

Fra : Morten DH

Dato : 17-05-04 14:52

>hvis
> det bliver muligt at bruge Dankort, for jeg har talt med dem om at deres
> vision af betaling af vare, ikke helt lever op til de regler der er for
> betaling med Dankort på nettet.

Gider du ikke lige uddybe det - evt. privat?

Fra : -++Carsten++-

Dato : 17-05-04 17:20

> "-++Carsten++-" <y@y.xx> skrev i en meddelelse
>
> Gider du ikke lige uddybe det - evt. privat?

Er hermed gjort.

Carsten

Fra : Knud Berggreen

Dato : 17-05-04 19:11

On Mon, 17 May 2004 15:52:12 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>"-++Carsten++-" <y@y.xx> skrev i en meddelelse
>
>Gider du ikke lige uddybe det - evt. privat?

Hvorfor privat? Hvorfor må vi andre ikke få glæde af guldkornene?

/Knud

Fra : Morten DH

Dato : 17-05-04 19:50

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvorfor privat? Hvorfor må vi andre ikke få glæde af guldkornene?

Skrev da også "evt." men det var såmænd bare fordi jeg har skrevet privat
med Carsten før

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-05-04 19:47

On Sun, 16 May 2004 17:06:52 +0200, "-++Carsten++-" <y@y.xx> wrote:

>eller
>
>Man kan vist vælge mellem flere muligheder, det koster så derefter.

Det er vist kun ved de internationale kort det er sådan. Dankort
bliver afregnet stort set straks.

/Knud

Fra : -++Carsten++-

Dato : 17-05-04 09:07

> Det er vist kun ved de internationale kort det er sådan. Dankort
> bliver afregnet stort set straks.

Med alm. Dankort terminal i en butik, der afregner man ikke straks, der kan
man også vælge mellem flere løsninger hvor tit PBS overfør til ens konto.

Carsten

Fra : Knud Berggreen

Dato : 17-05-04 19:12

On Mon, 17 May 2004 10:06:40 +0200, "-++Carsten++-" <y@y.xx> wrote:

>"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

>Med alm. Dankort terminal i en butik, der afregner man ikke straks, der kan
>man også vælge mellem flere løsninger hvor tit PBS overfør til ens konto.

Netop, ved Dankort stort set straks - altså dagen efter.
Internationale kreditkort kan man få afregnet efter flere modeller
hvor hurtigste er den dyreste.

/Knud

Fra : -++Carsten++-

Dato : 17-05-04 19:30

> Netop, ved Dankort stort set straks - altså dagen efter.
> Internationale kreditkort kan man få afregnet efter flere modeller
> hvor hurtigste er den dyreste.

Det samme er gældne med Dankort, det var det den gang jeg havet butik for 4
år siden, at jeg kunne vælge mellem hvor tit man skulle afregne med PBS.

Carsten