Hjælp til: Scheuerman (Ryggen)
Fra : P Olsen

Dato : 15-05-04 08:01

HURRA !!!

Tænk man kan blive glad for at vide man lide af Scheuerman

Efter 10 års "besøg" hos læger / sygehuse har min Fyssioterapeut fundet ud
af jeg lider af Scheuerman.

Jeg har utallige symtomer så som konstante smerter/træthedsfornemmelse/mave
problemer mm

Desvære er jeg nok en autoritetstro person. Siger en speciallist noget til
mig. Ja så de det sådan.

Fik for 2 år siden jeg ikke fejlede noget og det var noget jeg bildte mig
ind (psykisk betinget)
Af en læge på et sygehus.

Tja hvad gør man så ??

Jeg reagerede sådan at de alle kunne rende mig.

Så efter denne besked har jeg ikke hendvendt mig hverken til læge eller
andet offentigt system.

Så må jeg jo bare leve med at jeg har ondt og er blevet meget indelukket pga
smerterne.

Men desværre går det ikke bedre. Så derfor prøvede jeg på egen hånd en
fysioterapeut.

Jeg er en mand på 38 år. Og går ikke til læge uden det er absolut tvingende
nøvendigt.

Jeg vil hellere pine mig selv i adskillige uger uden at søge hjælp.

Desværre har jeg ikke noget netværk som kan give mig et spart bagi..

Jeg søger noget info om denne sygdom eller tilstand.

Evt en behandling som kan mildne lidt.

Jeg er åben overfor alle forslag eller ideer.

Mvh Madsen

Fra : Ann Nielsen

Dato : 15-05-04 10:21

"P Olsen" <No@email.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg søger noget info om denne sygdom eller tilstand.
>
> Evt en behandling som kan mildne lidt.
>
> Jeg er åben overfor alle forslag eller ideer.

Hej Madsen.

Øv for en sygdom og alligevel blev jeg interesseret, da jeg altid har ondt i
ryggen og intet hjælper. Jeg går heller ikke til lægen før at jeg er SYG! :)
Men det kunne være interessant at få en prognose over hvorfor dælen at man
bliver ved med at have ondt, så man kan gøre noget ved det, forhåbentligt!

Jeg har søgt lidt på nettet for dig:

http://www.selvet.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1343

http://www.body-sds.com/09ref.html

http://www.skoliose.dk/Historier-og-Artikler/boston_korset.htm

http://www.ringamt.dk/internet/bib-hoc-hmc.nsf/0/338c75166042d1a4412567be002b65e7?OpenDocument

Du kan evt. også søge på det selv, da der er mange sider om det på
www.google.dk

Jeg håber at du kan bruge det til noget.

Med venlig hilsen

Ann Nielsen

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-05-04 11:08

"P Olsen" <No@email.com> wrote in

<klip en masse>

> Jeg søger noget info om denne sygdom eller tilstand.
>
> Evt en behandling som kan mildne lidt.
>
> Jeg er åben overfor alle forslag eller ideer.
Jeg fik selv samme diagnose for 35 år

Lever i dag uden de store gener fra ryggen.
Det der har hjulpet mig er fysioterapeutens gymnastikøvelser og være
bevidst om min holdning.

Herudover er jeg sikker på at træning af mine mavemuskler har medvirket til
at jeg ikke har problemer med ryggen
Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-05-04 12:37

"P Olsen" <No@email.com> skrev

> HURRA !!!
>
> Tænk man kan blive glad for at vide man lide af Scheuerman

Når ja, den glæde havde jeg da allerede som 18 årig, for da blev jeg
kasseret som soldat på det grundlag.
Jeg fik af min læge at vide at den nok ville kalke til i løbet af nogle år,
og da jeg var 25 havde jeg slet ingen rygproblemer mere.

Jeg snakkede sjovt nok med min læge forleden om det, og fik at vide at
træning af ryg-og mave-muskulatur var alfa og omega for hvor mange smerter
man så har. Hvilket faktisk gælder alle ryglidelser.

Desuden vil jeg tilføje, ud fra en af mine venner som også lider af
Sheuerman, at hårdt rygbelastende arbejde, specielt med rotationer i ryggen
skal undgås.

Har du mulighed for at komme til at dyrke varmtvandstræning? Gigtforeningen
har flere steder hold med fysioterapeuter som instruktører.

Og så er det forresten med Scheuerman som med så mange andre sygdomme,
prognosen kan være meget individuel.

Men tillykke med at du er diagnosticeret!

Mvh.

Fra : Lampen

Dato : 16-05-04 22:50

> Efter 10 års "besøg" hos læger / sygehuse har min Fyssioterapeut fundet ud
> af jeg lider af Scheuerman.

Hej, hvad er præcist scheuerman ? er det "pukkelryghed" ? eller er det
skævhed i ryggen(set fra siden) ?

Fra : Hans

Dato : 18-05-04 00:33

Lampen wrote:

> Hej, hvad er præcist scheuerman ? er det "pukkelryghed" ? eller er det
> skævhed i ryggen(set fra siden) ?

Generelt sagt er det en tilstand hvor rygsøjlens naturlige krumning ikke er
normal, men du kan læse mere her:

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/scheuermann.asp

/ Hans