Lovkrav til transport ?
Fra : Kim S

Dato : 15-05-04 09:33

Er der noget lovmæssigt i vejen for, at indrette en høj kassvogn
til privat hestetransport ?
Jeg er godt klar over, at der er en masse indretningsmæssige ting
der skal tages hensyn til, men det er det rent lovmæssige jeg er
ude efter.
Vi overvejer det, for at slippe for problemerne omkring B/E-
kørekort og påhængsvægt på bilen.

Mvh,Kim

Fra : Anna Rasmussen

Dato : 01-07-04 22:23

"Kim S" <No@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ude efter.
> Vi overvejer det, for at slippe for problemerne omkring B/E-

Der er en masse krav der skal opfyldes for at bilen kan godkendes til
hestetransport, men hvis disse krav bliver opfyldt og bilen bliver godkendt
til syn som dyretransport, er der ikke noget i vejen for at bruge en
kassevogn som hestetransport.
Jeg er selv ved at indrette en Alukasse-bil til hestetransport, da jeg også
skal have hestevogne med sammen med ponyerne. Jeg ved der er krav til
udluftningen, størrelsen på det areal hesten skal stå på og til udformningen
af læsserampen, så det kræver en del ombygning før den kan godkendes.

Der er dog en undtagelse i loven. Hvis du er landbruger og kører med egne
dyr til eller fra egen ejendom, skal bilen ikke være godkendt. Men hvis du
kører mellem to steder der ikke er din egen ejendom, skal bilen være
godkendt.

mvh Anna

Fra : Louise

Dato : 03-07-04 11:34

Der er ikke noget i vejen for at indrette en almindelig kassevogn til
hestetransport. Der er selvfølgelig en masse krav og regler, men det
kan lade sig gøre. Jeg har før set en ganske almindelig varevogn
indrettet til heste/ponyer og det var SMART