MS Windows
briani 27239
Hvordan formaterer men C-drevet med XP på?
Fra : J & P

Dato : 15-05-04 12:39

Hej igen!

Efter nogle problemer (omtalt i en tråd længere nede) vil jeg genre starte
på en frisk og formattere min harddisk. Men jeg kan ikke få den til det...
I "gamle dage" kunne man starte maskinen i DOS-tilstand, det kan jeg
åbenbart ikke med XP som styresystem. Hvordan gør man så?
Man skal vel stadig skrive format c: et sted?

--
Hilsen Jakob

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-05-04 12:46

> [...]
> DOS-tilstand, det kan jeg åbenbart ikke med XP som styresystem.
> Hvordan gør man så?
> Man skal vel stadig skrive format c: et sted?

Ikke nødvendigvis. Boot fra din XP CD, så får du muligheden for at
formattere inden du installerer på ny.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : J & P

Dato : 15-05-04 12:49

> Ikke nødvendigvis. Boot fra din XP CD, så får du muligheden for at
> formattere inden du installerer på ny.

OK, det prøver jeg. Tak.

--
Hilsen Jakob

Fra : J & P

Dato : 15-05-04 13:04

> OK, det prøver jeg. Tak.

Hmm - den booter da stadig fra HDD?!
I opstartsvinduet skriver den godtnok "Boot from CD-ROM", men den reagerer
tilsyneladende ikke...
I BIOS står den godtnok til at boote fra CD-ROM og så fra HDD.

--
Hilsen Jakob

Fra : Gevaldi

Dato : 15-05-04 13:06

J & P skriblede:

> Hmm - den booter da stadig fra HDD?!
> I opstartsvinduet skriver den godtnok "Boot from CD-ROM", men den
> reagerer tilsyneladende ikke...
> I BIOS står den godtnok til at boote fra CD-ROM og så fra HDD.

Og du har selvfølgelig husket at
sætte XP cd'en i drevet.

--
/Gevaldi

Fra : J & P

Dato : 15-05-04 13:07

> Og du har selvfølgelig husket at
> sætte XP cd'en i drevet.

Jaja... Jeg kan godt starte den fra XP, men åbenart ikke i opstarten.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 15-05-04 14:36

Husk at trykke på ENTER , når du får "Boot from CD-ROM" beskeden

Hilsen Jan "Post"

Fra : Jakob Griffel

Dato : 16-05-04 13:21

>Husk at trykke på ENTER , når du får "Boot from CD-ROM" beskeden

Ok, den var ny. Det prøver jeg - hvis jeg kan nå det. Det går jo
lidt hurtigt.

--
Hilsen Jakob