MS Windows
briani 27239
Søges: Software til DVD-ripning (af den lo~
Fra : ///JJ

Dato : 14-05-04 22:58

Jeg har i udlandet købt en DVD med en samling musikvideoer på.
Jeg ønsker nu at rippe visse af sangene til DivX for at afspille dem i
Winamp 5 sammen med mit alm musik.

Har nogen et forslag til et ripper-program som kan rippe pr. kapitel (sang)
på DVD'en?

///JJ

Fra : René Jensen

Dato : 14-05-04 23:50

///JJ wrote:
> Har nogen et forslag til et ripper-program som kan rippe pr. kapitel (sang)
> på DVD'en?

DVD Shrink f.eks.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : ///JJ

Dato : 15-05-04 03:24

René Jensen wrote:

> DVD Shrink f.eks.

Dejligt at det endda er gratis, men jeg kan ikke få den til at dele noget op
i kapitler? Hvad er det jeg overser? :)

Mvh
///JJ

Fra : René Jensen

Dato : 15-05-04 12:00

///JJ wrote:
> Dejligt at det endda er gratis, men jeg kan ikke få den til at dele noget op
> i kapitler? Hvad er det jeg overser? :)

Åbn DVD'en og klik Re-author i toolbar'en, herefter vil du få en liste
over samtlige stumper, og du kan så vælge at dragge enkelte
filmsekvenser over, som du vil brænde på DVD-/+R(W) eller bare gemme dem
på harddisken.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : ///JJ

Dato : 18-05-04 01:58

René Jensen wrote:

> [...]
> over samtlige stumper, og du kan så vælge at dragge enkelte
> filmsekvenser over, som du vil brænde på DVD-/+R(W) eller bare gemme

1. Der er måske noget med min DVD, eller måden den er produceret på, men jeg
kan kun se én sekvens, og det er hele skiven (24 kapitler). Jeg kan dog godt
add'e den, og så bede den om kun at tage fx. kapitel 1. Jeg kan så add'e
hele skiven igen, og på den justere at det skal være kapitel 2, og så
fremdeles. Det tager bare lang tid at opsætte, og...
2. Den gemmer resultatet som VOB-filer, men jeg ville gerne have dem til
DivX eller Xvid med det samme.

Findes der ikke noget program der både kan rippe og komprimere (med de på
pc'en installere codec's)? Gerne et med nem og hurtig opdeling og valg af
kapitler?

///JJ

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-05-04 10:26

Mon ikke Nero 6 kan hjælpe? Med programmet kan du også senere opdele
sekvenser, om du ønsker det.

Fra : ///JJ

Dato : 18-05-04 01:55

Jens Jensen wrote:
> Mon ikke Nero 6 kan hjælpe? Med programmet kan du også senere opdele
> sekvenser, om du ønsker det.

Jeg kan ikk få Nero til at gemme noget fra min DVD. "GO"-knappen er svag grå
(disabled). Jeg kan heller ikke bestemme "Output"...

///JJ