Variabler glemmes, hvis e-mail afsendes (4~
Fra : Britt Malka

Dato : 14-05-04 18:21

Goddag igen

Min 404-side er nu - takket være Jimmi - i stand til kun at sende en
e-mail til mig, når folk faktisk ønsker det.

Før sendte den en mail, der indeholdt den side, folk kom fra, og det
link, der ikke virkede, blot siden blev aktiveret.

Nu sender den en mail, når folk klikker på knappen.

Desværre "glemmer" den både den oprindelige side og linket, og så har
jeg jo ikke meget gavn af det.

Jeg har brugt Jimis kode her:

if ($_REQUEST ['Form_Sent'] == 'True')
{
Send_Mail();
} else {
   print "Her kommer en masse tekst og formularen";
}

Min funktion Send_Mail() inde holder bl.a. dette:

mail($modtager, $subject, "Fejl fra siden $url_original som ikke
henviser til $REDIRECT_URL");

Efter funktionen har jeg en print, der også indbefatter $REDIRECT_URL,
og her virker den fint.

Hvordan får jeg de to variable med over i e-mailen?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-05-04 22:24

Britt Malka wrote:
[klip]

> [...]
> og her virker den fint.
>
> Hvordan får jeg de to variable med over i e-mailen?

Globale variable bliver ikke automatisk "importeret" i lokalt scope i
php. $REDIRECT_URL er en global variabel, hvis du definerer den uden for
funktionens scope.
Du kan enten skrive
   global $REDIRECT_URL;
inden du bruger variablen, så vil den blive "importeret" til funktionens
lokale scope, eller du kan bruger den superglobale[1] variabel $GLOBALS
og skrive $GLOBALS['REDIRECT_URL'], der hvor du anvender den.

[1] Supergloable er nogle foruddefinere globale variable, der i
modsætning til selv-definerede globale variable, bliver "importeret" til
funktionens scope.
Se: <http://dk2.php.net/reserved.variables>

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Jacob Volstrup

Dato : 15-05-04 00:06

> Jeg har brugt Jimis kode her:
>
> if ($_REQUEST ['Form_Sent'] == 'True')
> {
> Send_Mail();
> } else {
> print "Her kommer en masse tekst og formularen";
> }

umiddelbart er det jo fordi du tilgår siden endnu engang, og derfor mister
de variable som i første omgang var tilgængelige! Så hvis du skal kunne
sende alle oplysningerne, må du lade din error-side tage dem med som
argumenter...

/Jacob Volstrup