Kun sende, hvis man klikker
Fra : Britt Malka

Dato : 14-05-04 17:43

Goddag

Jeg har lavet en 404-side, som dels viser adressen på den side, der
ikke findes, dels giver mulighed for at klikke sig tilbage til den
side, man kom fra.

Desuden har jeg lavet en knap, der skal sende en mail til webmaster
(mig), hvis folk altså klikker på knappen.

Desværre sendes meddelelsen, hvadenten man klikker eller ej

Jeg har denne formular:

<form method="post" action="fejl.html">
<input type="submit" name="send" value="Send besked til webmaster">
</form>

Hvorefter jeg har mail()-koden.

Hvordan får jeg den til KUN at udføre ordren, når der klikkes på
knappen?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : MipZhaP

Dato : 16-05-04 02:57

Britt Malka wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Hey..

Du skriver at du bare din mail()-kode lige efter din form, du kunne gøre det at du skriver
følgende:

if($send) { //Bruger variablen $send da du i din form har givet knappen navnet "send"..
//Her skal din mail()-kode så komme..
}

Dette kunne være en evt. løsning på dit problem, hvis jeg har forstået dig rigtigt, ellers så
er du velkommen til og skrive igen :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne