Rullemenu skal åbne ny browser
Fra : Ohlzen

Dato : 12-05-04 05:40

Hej,

Jeg en ellers udemærket rullemenu, som henter "den nye" side via
en hent-knap, og viser "den nye" side i samme vindue/ramme:

<script type="text/javascript">
function go1(){
if
(document.selecter1.select1.options[document.selecter1.select1.se
lectedIndex].value
!= "none") {
location =
document.selecter1.select1.options[document.selecter1.select1.sel
ectedIndex].value
}
}
</script>
<form name="selecter1">
<select name="select1" size=1>
<option value= style="color:black; background: #0061C1">Vælg her
<option
value="http://amagerbanken.net/amagerbanken/netbank.nsf/Netbank?O
penFrameset">Amagerbanken
<option value="https://www.basisbank.dk/">Basisbanken
<option
value="https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB">D
anske Bank
<option value="https://www.portalbank.dk/9080/day2day/">Day2Day
Bank
<option value="https://www.jyskenetbank.dk/">Jyske Bank
<option value="https://www.portalbank.dk/0400/">Lån & Spar Bank
<option
value="https://www.netbank.nordea.dk/netbank/index.jsp">Nordea
<option
value="https://portal4.nordjyskebank.dk/wps/portal/.cmd/cs/.ce/15
5/.s/5067/.r/1">Nordjyske Bank
<option value="https://www.mitnykredit.dk/index.jsp">Nykredit
<option value="http://www.seb.dk/seb/data.nsf">SEB Bank
<option value="https://www.sparnord.dk/bank/logon/">Spar Nord
<option value="https://www.portalbank.dk/9260/">Sparbank Nord
<option
value="http://195.184.35.91/homebanking/dan/ebmainfrm.htm">Sparba
nk Vest
</select>
<input type="button" value="Hent" onclick="go1()"
style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt; color: #000000">
</form>

I min side benytter jeg rammer, og vil meget meget gerne ha'
ovenstående rullemenu til at åbne i et nyt vindue ("_blank"),
mææn hvordan?

Jeg har forsøgt at sætte

target="_blank"

ind option-tag'et, men uden held...

Ved der findes en forklaring på ovenstående, jeg har den bare
ikke, så...

\ Ohlzen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-04 09:18

Ohlzen skrev:

> location =
> document.selecter1.select1.options[document.selecter1.select1.sel
> ectedIndex].value

Hvis du udskifter location med window.open og i stedet for
lighedstegnet sætter paranteser om værdien, skulle den være hjemme:

window.open(document.selecter1...., '_blank')

Som anden parameter kan du angive et rammenavn og du kan også -
hvis det er ønskeligt - angive størrelsen på vinduet mm. i en
tredje parameter. Du kan se lidt om mulighederne her:
<http://infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_2>

Overvej i øvrigt at bruge et andet rammenavn end _blank - det vil
betyde at et allerede åbnet vindue vil blive genbrugt hvis man
vælger en ny adresse fra rullemenuen.

> Jeg har forsøgt at sætte
>
> target="_blank"

Target virker på links - men i din rullemenu bruger du javascript
til at åbne nye sider. Derfor kan du ikke benytte target.

NB: Javascriptspørgsmål hører egentlig til i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.clientside. Hvis du ikke havde benyttet
html.dk, ville jeg have sat opfølgning dertil, men da html.dk ikke
understøtter gruppeflytninger (fut) hjælper det ikke så meget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ohlzen

Dato : 12-05-04 11:47

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvis du udskifter location med window.open og i stedet for
> lighedstegnet sætter paranteser om værdien, skulle den være hjemme:
Den er "in the goodhouse"

> Target virker på links - men i din rullemenu bruger du javascript
> til at åbne nye sider. Derfor kan du ikke benytte target.
Tak for dén info.

> NB: Javascriptspørgsmål hører egentlig til i gruppen
> dk.edb.internet.webdesign.clientside.
Dét skal jeg huske.

I øvrigt 1.000 tak for hjælpen - det virker!