En bug i Opera? Eller ...
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-04 21:39

Hej NG

På denne side www.hjemmesideskolend.k/html/charlist.asp#non opfører en
enkelt linje tekst sig mærkeligt i min Opera 7.23. Det er niende kodelinje i
kodeboksen:

sorttegn stort i = imaginær del ℑ -> ? ℑ --> ?

.... bliver skrevet fra højre mod venstre. I version 6.05 og 7.11 vender
linjen rigtigt.

Kan jeg på nogen måde forebygge denne fejlvisning, uden at det kan ses i
linjen før - jeg går ud fra, at det er koden ‏, der laver balladen. Det
skal selvfølgelig heller ikke have indflydelse på, hvordan andre browsere
viser siden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-04 21:49

Erik Ginnerskov skrev:

>På denne side www.hjemmesideskolend.k/html/charlist.asp#non opfører en
>enkelt linje tekst sig mærkeligt i min Opera 7.23. Det er niende kodelinje i
>kodeboksen:

Jeg synes ad det er værre at punktummet har flyttet sig i dit
link ...

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/charlist.asp#non

>... bliver skrevet fra højre mod venstre. I version 6.05 og 7.11 vender
>linjen rigtigt.

Den vender også forkert i den (ikke helt stabile) Opera 7.5.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-04 22:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg synes ad det er værre at punktummet har flyttet sig i dit
> link ...

Ups, det er en bug40

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-05-04 20:00

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev:

>den (ikke helt stabile) Opera 7.5.

Hmm - final er ellers netop frigivet ...

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-04 20:26

Peter Loumann skrev:

>Hmm - final er ellers netop frigivet ...

Ja, men det var den ikke da jeg skrev det. Jeg har indtil i dag
brugt en betaversion af 7.5.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-04 22:11

Erik Ginnerskov skrev:

> jeg går ud fra, at det er koden &rlm;, der laver balladen.

Det har du givetvis ret i - dens funktion er netop at vende
tekstretningen (right-to-left mark).

Jeg vil foreslå dig helt at slette &rlm; og &lrm; fra siden - det
er slet ikke tegn skal vises på skærmen, og i mine øjne falder de
uden for resten af tegnene på siden.

Alternativt kan du måske putte en &lrm; efter &rlm; - det burde
neutralisere retningen igen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-04 22:39

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det har du givetvis ret i - dens funktion er netop at vende
> tekstretningen (right-to-left mark).
>
> Alternativt kan du måske putte en &lrm; efter &rlm; - det burde
> neutralisere retningen igen.

Så simpelt kunne det gøres. Takker

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin