hvæsser klør i møbler
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 01-05-01 17:53

Hejsa

Min mor har fået et lille problem med hendes "katte" eller rettere sagt, det
er mine søskendes katte, mor har selv en hund. SOm nu mere opfører sig som
en kat, end som en hund. Ups.. sidespring..
.... nå problemet er at kattede især den yngste er meget slem til at hvæsse
klør på hendes spisebordben. Vi har prøvet alt, med vandpistol og brøle
efter katten, men intet hjalp. Så i påskeferien fik jeg den ide med at vikle
sølvpapir omkring benene og det hjalp... men kun for kort tid. Så startede
den med stolbenene istedet. Min mor er meget frustreret over det.... det
skal lige siges at kattene har et helt tæppe som de må hvæsse klør i. Men
det er jo åbenbart ikke godt nok mere. Er der en herinde som måske kan
hjælpe os??

mvh Cindie og Pjevs

citat: Katte er meget ømtålelige skabninger, og de er mange forskellige
sygdomme, men jeg har aldrig hørt om en, der lider af søvnløshed. Joseph
Wood Krutch

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-05-01 19:50

Hej Cindie

Selv om dine søskendes katte har et tæppe de må kradse i, vil de måske
hellere have lodrette kradsemuligheder. Måske ligger tæppet et i kattens
øjne et forkert sted.

Jeg vil foreslå at kattene får et lodret kradsetræ mindst 1 m højt, da mange
katte kan lide at strække sig, når de hvæsser klør.
Kom lidt baldriandråber på, det tiltrækker kattene, (men vi synes det lugter
af sure tæer)

Pak stole og bordben ind i staniol, og lad være med at skælde ud/straffe,
det virker meget bedre på katte med ros/godbidder.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Mimi

Dato : 02-05-01 07:09

hej
Kokustæppe er katte helt vilde med, så hæng noget af det op, og noget af
problemet er løst. Mine katte hvæsser stadig klør i sofaen engang imellem,men
det har de altid fået lov til, da den er meget gammel og slidt i forevejen. Men
de foretrækker helt sikkert kokustæppet.
mvh Mimi