|
| Falco 118 hk vs. RSV 130 hk Fra : K |
Dato : 11-05-04 10:29 |
|
Hej rødder
Ang. Aprilia
Er det let af få en Falco til at yde det samme som en RSV ? efter hvad jeg
har læst er det indsprøjtningen der er droslet, er det køb/justering af en
box eller et klip af en ledning ? lad mig høre noget fra nogle "vidende"
--
V.H K
| |
SmaRTrxxv (11-05-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 11-05-04 11:22 |
|
"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> wrote in message
news:40a09cb3$0$5945$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej rødder
>
> Ang. Aprilia
>
> Er det let af få en Falco til at yde det samme som en RSV ? efter hvad jeg
> har læst er det indsprøjtningen der er droslet, er det køb/justering af en
> box eller et klip af en ledning ? lad mig høre noget fra nogle "vidende"
> --
hvad der skal til ved jeg ikke men der en italiener-V2-tuningsguru i
Tyskland, og han ved det helt sikkert..... jeg mener at han har tunet bl.a.
en Falco som fra Herning området, som nu har ca 145 HK !!!!
http://www.ducati-kaemna.de/
Thore
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (11-05-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 11-05-04 11:30 |
|
> Er det let af få en Falco til at yde det samme som en RSV ? efter
> hvad jeg har læst er det indsprøjtningen der er droslet, er det
> køb/justering af en box eller et klip af en ledning ? lad mig høre
> noget fra nogle "vidende"
Mille og Falco, og sikkert også de andre 1000cc Aprilia er droslet uder
tilkøringen. Ved tusind kilometer service klipper man en ledning ved
tændingsboksen og piller noget ud af luftfilter og udstødning. Derefter får
den "fuld effekt". Dette forstås af nogen som om en Falco får 128HK men der
menes den får de opgivne 118Hk.
Hvad der skal til for at den får 130HK ved jeg ikke, men der er helt sikkert
ikke nemt. Tænk på f.eks. luftfilterboks og udstøding tydeligvis ikke er
ens.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
"André T." (11-05-2004)
| Kommentar Fra : "André T." |
Dato : 11-05-04 15:50 |
|
> Mille og Falco, og sikkert også de andre 1000cc Aprilia er droslet uder
> tilkøringen. Ved tusind kilometer service klipper man en ledning ved
> tændingsboksen og piller noget ud af luftfilter og udstødning. Derefter får
> den "fuld effekt". Dette forstås af nogen som om en Falco får 128HK men der
> menes den får de opgivne 118Hk.
>
> Hvad der skal til for at den får 130HK ved jeg ikke, men der er helt sikkert
> ikke nemt. Tænk på f.eks. luftfilterboks og udstøding tydeligvis ikke er
> ens.
Jeg har spurgt om det samme, hos en forhandler, og fik det svar at,
motorene er helt forskellige.. bl.a indsprøjtnigshusene er forskellige...
Droslingen består i en plade, der begrændser luftmænden i
luftfilterkassen, samt "en ledning for meget", til ECU'en, det for den
ned på 98HK, men i Danmark, har de aldrig været droslet (kun hvis det er
en speciel importeret model).
Jeg har selv kigget på falco, da jeg er ved at finde drømmemaskinen, og
måtte konkludere at falco'en, aldrig bliver en mille motormæssigt.
Mit råd, er hvis man vil have en v-twin med de 128hk, så køb en Mille,
el. evt. en TL1000R.
-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
...If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom...
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (11-05-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 11-05-04 18:00 |
|
> Jeg har selv kigget på falco, da jeg er ved at finde drømmemaskinen,
> og
> måtte konkludere at falco'en, aldrig bliver en mille motormæssigt.
>
> Mit råd, er hvis man vil have en v-twin med de 128hk, så køb en Mille,
> el. evt. en TL1000R.
Hej André
Prøv lige en Mille, og så en standart TLR samme dag. Der efter er TLR'en
dømt ude og klassificeret som sportstourer.
En TLR kan hjælpes med spidse dæk, justerbar styrdæmper, og sænkning af
gaffelbro, men Millen er "rigtig" fra fabrikken.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
SmaRTrxxv (12-05-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 12-05-04 10:23 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:RD7oc.123$L04.105@news.get2net.dk...
>
> Prøv lige en Mille, og så en standart TLR samme dag. Der efter er TLR'en
> dømt ude og klassificeret som sportstourer.
>
Sandt... Eller værre prøv en standart TL1000S og en Mille samme dag, og du
undrer dig over at TLS'en kunne blive typegodkendt..
Thore
- Tidligere STD TL1000S ejer..
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56
| |
Martin Poll (11-05-2004)
| Kommentar Fra : Martin Poll |
Dato : 11-05-04 18:34 |
|
André T. wrote:
> > Mille og Falco, og sikkert også de andre 1000cc Aprilia er
> droslet uder
>> tilkøringen. Ved tusind kilometer service klipper man en ledning ved
>> tændingsboksen og piller noget ud af luftfilter og udstødning.
>> Derefter får den "fuld effekt". Dette forstås af nogen som om en
>> Falco får 128HK men der menes den får de opgivne 118Hk.
>>
På falcoen skal man ikke have pillet ved udstødningen , men kun fjernet en
begrænser i luftfilterkassen og have klippet en ledning.
>
> Jeg har spurgt om det samme, hos en forhandler, og fik det svar at,
> motorene er helt forskellige.. bl.a indsprøjtnigshusene er
> forskellige...
>
> Droslingen består i en plade, der begrændser luftmænden i
> luftfilterkassen, samt "en ledning for meget", til ECU'en, det for den
> ned på 98HK, men i Danmark, har de aldrig været droslet (kun hvis det
> er
> en speciel importeret model).
På min og på mine 2 kammiers falco var der begrænsninger på fra fabrikkens
side, så mon ikke det er standart i DK.
MVh
Martin
SL1000 Falco
| |
"André T." (11-05-2004)
| Kommentar Fra : "André T." |
Dato : 11-05-04 19:02 |
|
> På min og på mine 2 kammiers falco var der begrænsninger på fra
fabrikkens
> side, så mon ikke det er standart i DK.
Ikke ifgl. www.mcgaarden.dk som er aprilia forhandler...
Jeg prøvede en falco, hos ham, ca. 2 uger siden, og det er måske
forklaringen, på den føltes lidt sløv ?
-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
...If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom...
| |
Søren Nygaard Hansen (12-05-2004)
| Kommentar Fra : Søren Nygaard Hansen |
Dato : 12-05-04 13:18 |
|
"Martin Poll" <mpoll@FJERRNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:40a10e89$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> André T. wrote:
> > > Mille og Falco, og sikkert også de andre 1000cc Aprilia er
> > droslet uder
> >> tilkøringen. Ved tusind kilometer service klipper man en ledning ved
> >> tændingsboksen og piller noget ud af luftfilter og udstødning.
> >> Derefter får den "fuld effekt". Dette forstås af nogen som om en
> >> Falco får 128HK men der menes den får de opgivne 118Hk.
> >>
> På falcoen skal man ikke have pillet ved udstødningen , men kun fjernet en
> begrænser i luftfilterkassen og have klippet en ledning.
> >
> > Jeg har spurgt om det samme, hos en forhandler, og fik det svar at,
> > motorene er helt forskellige.. bl.a indsprøjtnigshusene er
> > forskellige...
> >
> > Droslingen består i en plade, der begrændser luftmænden i
> > luftfilterkassen, samt "en ledning for meget", til ECU'en, det for den
> > ned på 98HK, men i Danmark, har de aldrig været droslet (kun hvis det
> > er
> > en speciel importeret model).
>
> På min og på mine 2 kammiers falco var der begrænsninger på fra fabrikkens
> side, så mon ikke det er standart i DK.
>
>
> MVh
> Martin
> SL1000 Falco
Jeg har også kun fået klippet en ledning og fjernet begrænsningen i
luftfilterkassen for at komme af med droslingen.
Maskinen står ellers std. (dog med 15T forkædetandhjul) og giver på CVP's
bænk i Horsens 113HK på baghjulet.
Hvad det svarer til af HK på motoren, skal jeg ikke byde på.
Mvh
Søren
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=516
| |
|
|