Vrøvl med 3c509b
Fra : J. Kvistholt

Dato : 01-05-01 16:57

Hvor ligger problemet???

Jeg har en gammel P75, som skal bruges som newsserver.
I denne maskine sidder der et 3com net kort af typen 3c509b, samtlige disp.
jeg har prøvet at installere kan godt finde kortet, men det er også det
eneste.
Så nu kommer spørgsmålet:
Hvor går det galt? - Kortet er fundet af Mandrake 7.2 & 8.0, men bliver ikke
initialiseret (jeg kan se det på min hub)

--

Jørgen Tranum Kvistholt
jtp.jk@get2net.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 01-05-01 17:03

Den Tue, 1 May 2001 17:56:48 +0200 skrev J. Kvistholt:
> [...]
>Hvor går det galt? - Kortet er fundet af Mandrake 7.2 & 8.0, men bliver ikke
>initialiseret (jeg kan se det på min hub)

Prøv at køre 3C5X9CFG.EXE, og sæt den til UTP/RJ45...

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-05-01 17:23

On Tue, 1 May 2001 16:02:54 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> Prøv at køre 3C5X9CFG.EXE, og sæt den til UTP/RJ45...

.... og hvis man ikke lige har en Fri DOS ved hånden, så er 3c5x9setup
et godt bud:
<http://freshmeat.net/projects/3c5x9setup/>
<http://packages.debian.org/testing/net/3c5x9utils.html>

Mvh.

--
"Vi er s'guda lige glade med om det er jul eller onsdag!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-01 18:46

"Adam Sjøgren" wrote:

> ... og hvis man ikke lige har en Fri DOS ved hånden, så er 3c5x9setup
> et godt bud:
> <http://freshmeat.net/projects/3c5x9setup/>
> <http://packages.debian.org/testing/net/3c5x9utils.html>

Har du prøvet det? Har du en mening?

Bortset fra det er Linuxdriveren til dette kort ikke særlig god til at
håndtere store mængder data til maskinen (prøv at ftp'en en stor fil ind
på et lokalnetværk). Bum. Reboot.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-05-01 18:59

On Tue, 01 May 2001 19:45:55 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Har du prøvet det? Har du en mening?

Ja, jeg har brugt det til at ændre adresse og irc (vistnok også port,
men det kan jeg ikke helt huske) på et par 3c509 ISA-kort (hæng mig
ikke op på den præcise model, det kan jeg ikke huske) - det virkede
fint.

> Bortset fra det er Linuxdriveren til dette kort ikke særlig god til
> at håndtere store mængder data til maskinen (prøv at ftp'en en stor
> fil ind på et lokalnetværk). Bum. Reboot.

Nej?

Jeg har installeret Debian på en maskine med sådan et kort i fra en
anden, over net, uden problemer.

Jeg har ikke lavet nogen egentlige tests - de to kort jeg havde står
og leger hhv. "X-terminal" og "server" i to små maskiner hos nogle
venner.

Mvh.

--
"If installing conduits is too wimpy for you, you can do Adam Sjøgren
what was done in the comp sci building at Princeton: asjo@koldfront.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-01 19:06

"Adam Sjøgren" wrote:

> [...]
> men det kan jeg ikke helt huske) på et par 3c509 ISA-kort (hæng mig
> ikke op på den præcise model, det kan jeg ikke huske) - det virkede

Ok.

> Jeg har installeret Debian på en maskine med sådan et kort i fra en
> anden, over net, uden problemer.

Vedvarende belastning med en ftpoverførsel ind på maskinen (900 kb/s på
en 133 MHz maskine kunne trigge det). Prøv med et ISO-image og
eventuelt belastning på maskinen.

Set på 3-4 maskiner.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-05-01 19:12

On Tue, 01 May 2001 20:05:49 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Vedvarende belastning med en ftpoverførsel ind på maskinen (900 kb/s
> på en 133 MHz maskine kunne trigge det). Prøv med et ISO-image og
> eventuelt belastning på maskinen.

Urf. Det vil jeg prøve ved førstkommende lejlighed.

Mvh.

--
"Take your pick, Frankie-boy Adam Sjøgren
My loss will be your gain" asjo@koldfront.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 01-05-01 19:51

Den Tue, 01 May 2001 19:45:55 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

>Har du prøvet det? Har du en mening?
>
>Bortset fra det er Linuxdriveren til dette kort ikke særlig god til at
>håndtere store mængder data til maskinen (prøv at ftp'en en stor fil ind
>på et lokalnetværk). Bum. Reboot.

Jeg har set det på en 2.2.x på SMP, men den blev da rettet et par
versioner senere (2.2.8 SVJH) - dengang stod der at det var en bug i
forb. med SMP - men der er måske flere? Hvilke(n) kerne(r)?

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-01 19:52

Kent Friis wrote:

> Jeg har set det på en 2.2.x på SMP, men den blev da rettet et par
> versioner senere (2.2.8 SVJH) - dengang stod der at det var en bug i
> forb. med SMP - men der er måske flere? Hvilke(n) kerne(r)?

Jeg har set det på en ældre Redhat (4.1 vistnok) og på den Redhat der
var kurant i efteråret 1999. Jeg mener også at min SuSE 6.2 med en
2.3.25 kerne viser samme symptom.

Hvis det er fikset er jeg henrykt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kent Friis

Dato : 01-05-01 19:54

Den Tue, 01 May 2001 20:52:18 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

>Jeg har set det på en ældre Redhat (4.1 vistnok) og på den Redhat der
>var kurant i efteråret 1999. Jeg mener også at min SuSE 6.2 med en
>2.3.25 kerne viser samme symptom.
>
>Hvis det er fikset er jeg henrykt.

2.3? Så vil jeg kalde det selvforskyldt.

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-01 20:01

Kent Friis wrote:

> 2.3? Så vil jeg kalde det selvforskyldt.

Bemærkede du ordet "også" inden? Redhat systemerne kørte alle med
standardkerner.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kent Friis

Dato : 01-05-01 20:49

Den Tue, 01 May 2001 21:00:42 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

>Bemærkede du ordet "også" inden? Redhat systemerne kørte alle med
>standardkerner.

Jo, men temmelig gamle kerner (efteråret 99 - det kunne måske godt
passe med dengang vi havde samme problem).

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : J. Kvistholt

Dato : 01-05-01 21:26

Fra et ydmyg sted på Falster sig jeg:
Tak, Tak og engang mere... Tak
Det lykkedes fanme.

Og en hyldest til Linux brugere, hvis eneste mål er stabiliet, og total
verdens dominans....

--

Jørgen Tranum Kvistholt
jtp.jk@get2net.dk

Fra : J. Kvistholt

Dato : 01-05-01 19:14

Det kalder jeg et hurtigt svar...

Den her fil er det en du kan maile, eller fortælle mig i hvilken pakke hos
3com den ligger.
Men det er jo DOS, slår det igennem til linux???

Fra : Claus Sørensen - For~

Dato : 01-05-01 21:39

On Tue, 1 May 2001 20:14:27 +0200, "J. Kvistholt" <jtp.jk@get2net.dk>
wrote:
>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

>Men det er jo DOS, slår det igennem til linux???

Nej - det gør det ikke, så du skal boote på en DOS-diskette og
derefter starte 3C5X9CFG.EXE (evt. fra en anden diskette).

Du kan hente programmet her (jeg tror det ligger på diskette 1:

http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=support&pathtype=support&sku=3C509B-COMBO

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen K L I D