P4-komp. kabinet
Fra : Nice1

Dato : 01-05-01 15:30

Hej - hvor kan jeg købe et P4-kompatibelt kabinet? D.v.s. et der har en
strømforsyning som er stærk nok og kan bruges på et P4 motherboard.

Jeg skal bruge et ,da jeg sparer sammen til en P4 - (de er jo billige, 1,3
Ghz for 3.399 )

Tak
--
Med Venlig Hilsen:
Hans-Christian Bruus "HUB"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-05-01 16:04

Nice1 skrev...

>Hej - hvor kan jeg købe et P4-kompatibelt kabinet?

Hvorfor ikke bare købe en P4 strømforsyning? Men ellers findes Aopens
HQ45 og HQ08 begge i en P4 version. Den burde kunne købes de fleste
steder.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-05-01 16:26

On Tue, 01 May 2001 15:03:39 GMT, wol@oldhoj.dk (Kent Oldhøj) wrote:

>Nice1 skrev...

>Hvorfor ikke bare købe en P4 strømforsyning? Men ellers findes Aopens
>HQ45 og HQ08 begge i en P4 version. Den burde kunne købes de fleste
>steder.

Undskyld jeg spørger dumt, men hvorfor kræver P4 en særlig
strømforsyning i forhold til P3 ??

Er den så hurtig løbende, at den kræver mere strøm ?

(vil en 300 watt strømforsyning, der er i de fleste full tower
kabinetter ikke kunne klare sagen ?)

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Iceman

Dato : 01-05-01 17:01

> [...]
>
> Er den så hurtig løbende, at den kræver mere strøm ?
>
> (vil en 300 watt strømforsyning, der er i de fleste full tower

P4 bundkort kører med sin egen type strømstik. Derfor.

Iceman

Fra : Lars

Dato : 02-05-01 07:42

"Iceman" <remove_private.bs@mail.tele.dk> wrote in message
> P4 bundkort kører med sin egen type strømstik. Derfor.
xxxxxxxxxxxx

Mnjaaaa jooooow, det ville jeg nu ikke helt kalde det, der sidder jo et
standard ATX stik + 1 stk 4 polet ATX stik + halvdelen af et gammelt AT
stik.

)

/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"

Fra : Nice1

Dato : 02-05-01 12:26

Takker :)

Fra : Simon - -:[CU]:-Quic~

Dato : 02-05-01 02:55

> Jeg skal bruge et ,da jeg sparer sammen til en P4 - (de er jo billige, 1,3
> Ghz for 3.399 )

billige?
jeg ville hellere bruge min Tbird 1000 end at skulle køre med en P4 1,3
selvom jeg fik den gratis...

/Silver

Fra : Søren Kramer

Dato : 02-05-01 11:18

Jeg har købt en 300 w. strømfors. i zitech med 4 polet stik (kan ikke huske
mærke pris. vel 550 kr.). Det er den bedste strømforsyning jeg har haft til
dato. Den er lydsvag og giver stabil strøm til min 75 w. athlon. Så den kan
anbefales.

Mht. prisen så hentyder du vel også til at 128 mb ram koster 2000 kr.
Billigt ram til en billig cpu.

Prøv du at sammenligne den med en 1,33 athlon m. ddr. Er du sikker på at den
kører hurtigere i selv i Q3 :)
Jeg troede fandme ikke at folk købte P4 for deres egne penge. Du må jo være
stinkende rig eller også har du bare ubændig trang til at være modsat :)
Eller du prøver måske at købe en fremtidssikret cpu ... ROFL
- den er allerede taget ud af produktion. HA-HA.

MVH
Søren

Fra : Nice1

Dato : 02-05-01 12:25

"Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> anbefales.
>
> Mht. prisen så hentyder du vel også til at 128 mb ram koster 2000 kr.
Ja, det er taget i betragtning af at de har en båndbredde på 3,2GB/S -
skovl.

> Prøv du at sammenligne den med en 1,33 athlon m. ddr. Er du sikker på at
den
> kører hurtigere i selv i Q3 :)
Jeg spiller ikke Q3 - og det er gammelt.
> Jeg troede fandme ikke at folk købte P4 for deres egne penge. Du må jo
være
> stinkende rig eller også har du bare ubændig trang til at være modsat :)
Jeg er ikke stinkende rig men jeg kender kvalitet når jeg ser det - ikke
fordi at AMD er noget lort - det er bare for traditionelt - en traditionel
CPU med en tradtionel kerne. Bvadr.
> Eller du prøver måske at købe en fremtidssikret cpu ... ROFL
Ja jeg gør - SSE2/Netburst - det som man IKKE tog med i benchmarktests pga.
inkompatibilitet.
> - den er allerede taget ud af produktion. HA-HA.
Ikke just Søren

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 02-05-01 16:55

Nice1 wrote:

> [...]
> til
> kan

> Ja, det er taget i betragtning af at de har en båndbredde på 3,2GB/S -

Tjah, medmindre du har noget helt specielt at bruge den båndbredde til,
tror jeg du bliver skuffet.
Desuden har selv Intel erkendt at RDRAM sælger for dårligt, og
planlægger et chipset til DDR RAM.

> den
> Jeg spiller ikke Q3 - og det er gammelt.

Det kan godt være Q3 er gammelt, men det er faktisk et af de eneste spil
P4 har kunnet hævde sig i. De fleste andre (testede) spil ser ud til at
køre hurtigere på en Athlon.

> [...]
> fordi at AMD er noget lort - det er bare for traditionelt - en traditionel

Du lyder som én der er forelsket. Kærlighed kan gøre blind
Så traditonel er Athlon´en heller ikke, og en CPU der kører hurtigere
MHz for MHz er vel ikke helt ringe?

> Ja jeg gør - SSE2/Netburst - det som man IKKE tog med i benchmarktests pga.
> inkompatibilitet.

Det er muligt. Men det vil sige at du vil købe en CPU, hvor du er nødt
til at vente på, at alle producenter får lavet nye koder der
understøtter SSE2 m.m., før du kan køre hurtigere.

I mellemtiden kan du læse hér:

http://www.tech-report.com/reviews/2001q2/pentium4-1.7/
<http://www.zdnet.de/techexpert/artikel/tests/cpu/200102/cputop_00-wc.html>
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1460&p=1
http://www.tomshardware.com/cpu/01q2/010423/p4-03.html
http://www.xbitlabs.com/cpu/pentium4-1700/

Alle tests hvor Athlon 1,3 vinder flere bench´s end P4 1,7, incl. de
tunge 3D tests.

> Ikke just Søren

Nej, ikke helt måske. Men det er et faktum at Intel allerede planlægger
at skifte til en ny sokkeltype, der er inkompatibel med den gamle, så
den nuværende P4 vil blive udfaset.

Det her minder mig lidt om den gamle diskussion med AMD´s K6 mod Intel´s
PentiumII, blot med den forskel at denne gang er det AMD der er
stærkest.
Især når man tager i betragtning at de lige har sænket priserne ganske
grundigt, noget der om ikke så lang tid vil nå Danmark.

Og allerede nu kan du købe en Athlon 1,3 og 128MB DDR RAM for samme pris
som du nævner for en P4 1,3.
(Prisen fundet hos Midt-Data)

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Søren Kramer

Dato : 03-05-01 14:53

"Back in July, the 1.4GHz was priced at $895 and the now-discontinued 1.3GHz
was tagged at $795. The demise of the 1.3GHz part, along with the earlier
than expected move to 1.7GHz (Q1) and 2GHz (Q2) are strong pointers that P4
yields are now looking pretty healthy. "

http://www.theregister.co.uk/content/1/14222.html

Og ja. Båndbredden på rd-ram er imponerende. Men Latency er derefter. Det
svarer til at have en elevator der kører med 80 kmt men som først starter 10
min efter du har trykket på knappen.
Det er jo ikke tilfældigt at Itanium og alle andre server cpuer er beregnet
til ddr-ram. Rd-ram er til håndmixere og spille konsoller - lifestyle
produkter som P4.

MVH
Søren

Fra : Søren Kramer

Dato : 05-05-01 09:23

Jeg kan se hos sharky. Og det må vel også gælde pricewatch. At P4, 1,3 er
billigere end 1 ghz P3. Men det er vel også i god overensstemmelse med
ydelsen.

http://www.sharkyextreme.com/hardware/weekly_cpu/2.shtml

Fra : DWM

Dato : 02-05-01 15:36

"Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Mht. prisen så hentyder du vel også til at 128 mb ram koster 2000 kr.
> Billigt ram til en billig cpu.

De ligger nu i 13-1400kr. Så skal man også tænke på at P4 bliver solgt
med enten 128 eller 256mb ram som standard.
Fik forøvrigt lige at vide at deres nyudsendte P4 1700 + 2x64mb PC800 ram
bliver solgt til $485 i USA. Ikke just hvad jeg vil kalde dyrt.

> Jeg troede fandme ikke at folk købte P4 for deres egne penge. Du må jo være
> stinkende rig eller også har du bare ubændig trang til at være modsat :)

Næh man vil vel bare have kvalitet ;oP

>Eller du prøver måske at købe en fremtidssikret cpu ... ROFL

Der findes ikke nogen processor der er "fremtidssikret."
Hverken fra AMD´s eller Intel´s side.

>- den er allerede taget ud af produktion. HA-HA.

Bestemt ikke.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen