MS Windows
briani 27239
Hvor ligger HKEY_CURRENT_USER ?
Fra : Kirsten

Dato : 13-05-04 08:12

Hvor finder jeg denne Mappe/Fil i Win98?
Kan ikke finde den.
mvh Kirsten

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 13-05-04 08:25

On Thu, 13 May 2004 09:12:06 +0200, "Kirsten"
<kirsten_lyngby@hotmail.com> wrote:

>Hvor finder jeg denne Mappe/Fil i Win98?
>Kan ikke finde den.

Det er ikke en mappe eller fil, men et afsnit i
registrerings-databasen.
Registrerings-databasen indholder oplysninger om opsætningen af din
PC.

Du kan se indholdet i registrerings-databasen på denne måde:

Klik Start -> Kør. Indtast regedit i feltet og klik OK.

Hvis du ikke er fortrolig med registrerings-ændringer, så undlad at
ændre noget som helst - det kan være fatalt for din PC (den springer
selvfølgelig ikke i luften, men måske holder den op med at virke

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : The Grif

Dato : 13-05-04 08:29

1. Klik start
2. vælg kør
3. skriv regedit
4. tryk ok

Du åbner hermed registreringsdatabasen hvori mappen ligger,
men du skal holde tungen lige i munden hvis du er lidt
usikker, man kan godt ændre nøgler heri så det ikke køre bagefter.
Du kan eksportere databasen før du giver dig i kast med at ændre noget.
Så kan du altid importere den gamle hvis det går galt.
Eksport/import ligger under menuen filer i det vindue
du får åbnet.

Mvh.
Lasse

--
Mvh..
<<< Lasse The Grif >>>

Ved mail fjern ”_GOLF_RULES_”

Fra : Kirsten

Dato : 13-05-04 09:42

Jeg har fået fortalt, at jeg har fået en"hijacker", hedder det vist,
indført.
Ved at lave en test med programmet spyhunter ( gratis program-der ikke
sletter automatisk uden betaling) har jeg fået følgende frem:

PARASITE : AdBreak

OBJECT: {00000000-d9e3-4bc6-a0bd-3d0ca4be-5271}

LOCATION:
Hkey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\Current\Version\Explorer
Helper Object\{00000000-d9e3-4bc6-a0bd-3d0ca4be-5271}

DANGER: Servere

Kan jeg slette den?
Eller skal jeg holde nallerne væk?
Problemet er ikke stort med parasitten, men irriterende!

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-05-04 10:37

> [...]
>
> Kan jeg slette den?
> Eller skal jeg holde nallerne væk?
> Problemet er ikke stort med parasitten, men irriterende!
+++++++++++++++++++++

Hej Kirsten.

Prøv at hent enten programmet Ad-aware her http://www.lavasoftusa.com/
eller spybot her http://www.safer-networking.org/ begge er gratis, husk at
opdatere dem efter du har installeret det/dem.

Jeg plejer at bruge begge to, hvad den det ene ikke finder det det plejer
det andet at finde. De kan slette uden betaling.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : emj

Dato : 13-05-04 22:48

On Thu, 13 May 2004 09:12:06 +0200, "Kirsten"
<kirsten_lyngby@hotmail.com> wrote:

>Hvor finder jeg denne Mappe/Fil i Win98?
>Kan ikke finde den.

Registreringsdatabasen.
Vælg START /KØR
og skriv regedit