MS Windows
briani 27239
PLZ! Hjælp vedr. sp.dll fil
Fra : Kirsten

Dato : 12-05-04 08:51

Efter at have lavet en virusscanning, får jeg denne meddelelse ved opstart
af windows:

"c:\windows\sp.dll kan ikke importeres: Der er opstået en fejl under åbning
af filen. Der er muligvis en systemfejl på disken eller i filen"

Herefter trykker jeg på OK og windows kører tilsyneladende videre
upåklageligt?

Jeg har sp.dll filen liggende og kan gendanne den, hvis det er nødvendigt.

Men skal jeg det?
Hvad er det for en fil?
Hvorfor dukker den op ved start af windows?

Hjælp mig PLZ
TIA
Kirsten

Fra : Leony

Dato : 12-05-04 09:22

In news:40a1d6d4$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Kirsten typed:

> [...]
> upåklageligt?
> Jeg har sp.dll filen liggende og kan gendanne den, hvis det er

Det tror jeg ikke, men måske kunne det være en løsning på dit problem.

> Hvad er det for en fil?

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/dlllibrary/sp/
Hører til noget adware.
Står også at det er almindeligt med fejl i.

> Hvorfor dukker den op ved start af windows?

Måske er den del af et program som er sat til at starte sammen med
Windows.

Hvis du genskaber filen, så kan du måske fjerne hele molevitten med
Ad-Aware eller Spybot:
http://www.lavasoftusa.com/
http://spybot.safer-networking.de/
Det kan også være det kan fjernes uden at genskabe filen.

Du kan læse meget mere om adware og spyware her:
http://www.spywarefri.dk/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 12-05-04 09:35

Den Wed, 12 May 2004 09:51:06 +0200, "Kirsten"
<kirsten_lyngby@hotmail.com> skrev:

>Jeg har sp.dll filen liggende og kan gendanne den, hvis det er nødvendigt.
>
>Men skal jeg det?

Nej, du skal fjerne henvisningen.

>Hvad er det for en fil?

Adware.

>Hvorfor dukker den op ved start af windows?

Fordi du har installeret noget adware.

>Hjælp mig PLZ

Information:
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/dlllibrary/sp/

Hent, installer og kør:

Adaware fra http://www.lavasoftusa.com/

Spybot fra: http://www.safer-networking.org/index.php?page=home

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : hcma

Dato : 12-05-04 09:37

"Kirsten" <kirsten_lyngby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men skal jeg det?
> Hvad er det for en fil?
> Hvorfor dukker den op ved start af windows?

der er en beskrivelse samt værktøj til at fjerne den her:
http://www.2-spyware.com/file-sp-dll.html
m v h
hcma

Fra : kk

Dato : 12-05-04 13:48

"Kirsten" <kirsten_lyngby@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men skal jeg det?
> Hvad er det for en fil?
> Hvorfor dukker den op ved start af windows?

Hej,

Der er måske hjælp at hente her:
http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/t998868248
mvh