MS Windows
briani 27239
Bunkevis af XPopdateringer
Fra : enrico

Dato : 05-05-04 18:57

Får I, ligesom mig, ca een opgradering af Servicepack 1 i døgnet til
XP?

Hvorfor alle disse opdateringer? Finder man nye sikkerhedshuller hver
dag, er de bagefter med udviklingen, eller er det for at dele
installationen i mindre pakker?

-enrico

Fra : Peter

Dato : 05-05-04 21:16

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvorfor alle disse opdateringer? Finder man nye sikkerhedshuller hver
> dag, er de bagefter med udviklingen, eller er det for at dele

Hvor får du dem fra?

Peter B

Fra : søren

Dato : 06-05-04 08:30

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er der en vedhæftet fil med der hedder message.scr så er det en virus har
selv fået en masse af disse mails så åben ikke filen

--
søren poulsen
smeden36 (at) mail.dk

Fra : pwa

Dato : 05-05-04 21:52

Hvorfor alle disse opdateringer? Finder man nye sikkerhedshuller hver
dag, er de bagefter med udviklingen, eller er det for at dele
installationen i mindre pakker?

-enrico

der er ingen daglige opdateringer til Xp...fra microsoft
een gang pr måned ca.
det du modtager er sikkert fra en af de "halvhjerner",
der prøver at genere flest mulige med deres ligegyldigheder.
ignorer det du ikke selv beder om.
v/h pwa.

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-05-04 09:48

enrico wrote:
> [...]
>
> Hvorfor alle disse opdateringer? Finder man nye sikkerhedshuller hver
> dag, er de bagefter med udviklingen, eller er det for at dele

Er det fra Windows Update du får disse opdateringer ?
Hvis det er så drejer det sig formentligt om den samme update
der vises igen og igen.

Prøv at kontrolere hvad opdaten hedder .. installer den og tjek så igen
det er sikkert den samme .. det er en bug der gør at windows update
ikke registrerer at updaten er installeret og derfor bliver ved med at
lægge den ind .. jeg har samme problem fortiden og har endnu ikke fundet
en løsning på det.

Regards

Fra : enrico

Dato : 06-05-04 14:43

On Thu, 6 May 2004 10:47:55 +0200, "J.K.Arning"
<spam@_remove_arning.dk> wrote:

indre pakker?

> [...]
>ikke registrerer at updaten er installeret og derfor bliver ved med at
>lægge den ind .. jeg har samme problem fortiden og har endnu ikke fundet

Ja, det er Windows update. Under installerede programmer i kotrolpanel
er der f.eks. 25 eller flere Windows XP Hotfix (SP1) og så et Q med
efterflg, 6 cifre, der skifter hver gang.

Det må være en tilsvarende bug, men hvordan kommer man udover det?

-enrico

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-05-04 16:42

Nej, det er forskellige hotfixes som du har fået tidligere. De er
temmelig gamle. Nuværende hotfixes vil have (SP2) i navnet.
Du kan læse om de enkelte fixes her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q(dine tal
her).

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-04 16:22

enrico skrev:

> Under installerede programmer i kotrolpanel er der f.eks. 25
> eller flere Windows XP Hotfix (SP1) og så et Q med efterflg, 6
> cifre, der skifter hver gang.

De er vel ikke installeret på samme tid.
Siden de har skiftende numre efter Q'et, så er det ikke den samme
opdatering der er tale om. Det er blot forskellige patches, som
lukker forskellige huller i systemet. Der er kommet utallige af
den slags patches siden den første WinXP blev frigivet og endnu
flere siden SP1.

Se blot hvor mange denne samlede opdateringspakke indeholder:
<http://support.microsoft.com/?kbid=826939> og der er kommet
flere siden den blev sendt ud (patchen som beskytter mod Sasser
er f.eks. ikke inkluderet).

--
Hilsen
Madsen

Fra : enrico

Dato : 08-05-04 11:11

<spam@_remove_arning.dk> wrote:

> [...]
>ikke registrerer at updaten er installeret og derfor bliver ved med at
>lægge den ind .. jeg har samme problem fortiden og har endnu ikke fundet

Nu har jeg checket:
Den seneste update, Windows vil hente, er allerede installeret een
gang tidligere.

Den hedder KB835732

Så der må være tale om en eller anden bug.
Jeg må til at checke hver eneste gang, jeg får en update meddelelse
.... og det er næsten dagligt.

-enrico

Fra : enrico

Dato : 11-05-04 17:43

<spam@_remove_arning.dk> wrote:

>e jeg har samme problem fortiden og har endnu ikke fundet
>en løsning på det.

Jeg har modtaget flg. fra en Janus i min mail:

- - - - - - - - - - - - -

MÃ¥ske her er noget brugbart? >

Try deleting all temp internet files, cookies, and clear your history.
On
inet options page, under temp inet section, click settings,then view
objects. Delete all of those. Now go to My Computer, Tools,Folder
Options,View and show all hidden files and folders. Go into your C
drive,
double click open WUTemp and delete everything from there.

- - - - - - - - - - - - - -

-enrico

Fra : hcma

Dato : 06-05-04 11:49

> [...]
>
> Hvorfor alle disse opdateringer? Finder man nye sikkerhedshuller hver
> dag, er de bagefter med udviklingen, eller er det for at dele

Hvis det er mails med vedhæftede filer, er det snyd, da MS aldrig udsender
updates som vedhæftede filer, og det uanset hvem som står som afsender.
Denne type er som regel spyware, adware, vira o.s.v.
m v h
hcma

Fra : John

Dato : 09-05-04 03:15

> "enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Følgende (gratis) program kan checke, om dine opdateringer er installeret
korrekt: http://www.belarc.com/free_download.html Mvh John

---