MS Windows
briani 27239
Hvis det er en piratkopi - vil der så være~
Fra : Carsten J

Dato : 04-05-04 17:05

Hvis det er en piratkopi - vil der så være en risiko ved at opdatere sin XP
over nettet ?

Jeg har to computere...: Den ene har jeg Windows-licens til,

Den anden er købt brugt med XP på.
Jeg ved ikke om det er en piratkopi - der ligger på en anden!
Kan jeg på nogen måde se det?

Hvis det er en piratkopi - vil der så være en risiko ved at opdatere sin XP
over nettet ?
Jeg mener: Står MS her pludselig?

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-05-04 17:45

Mon dog.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-05-04 19:17

On Tue, 04 May 2004 18:45:12 +0200, Jens Jensen wrote:

> Mon dog.
> "Carsten J" <cajuth2630dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> XP

> XP

Hvad? (bevidst quotefucking)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-05-04 17:52

On Tue, 4 May 2004 18:04:35 +0200, "Carsten J"
<cajuth2630dk@hotmail.com> wrote:

>Hvis det er en piratkopi - vil der så være en risiko ved at opdatere sin XP
>over nettet ?
klip
Der er ingen risiko, du kan slet ikke opdatere.
mvh Ebbe

Fra : preben nielsen

Dato : 04-05-04 18:01

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> klip
> Der er ingen risiko, du kan slet ikke opdatere.

Sludder. Han kan opdatere det meste mht. til
sikkerhedsopdateringer etc.

Han kan få problemer med at installere SP1, men selv dét er ikke
umuligt.

PS. Jeg opfordrer IKKE til brug af piratkopier.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-05-04 19:20

On Tue, 4 May 2004 19:00:54 +0200, "preben nielsen"
<prel@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>umuligt.
>
>PS. Jeg opfordrer IKKE til brug af piratkopier.

OK,jeg bøjer mig, man kan lære noget hver dag, og
ikke altid stole på det man hører
mvh Ebbe

Fra : Edmund

Dato : 04-05-04 20:37

Ebbe Hansen skrev:

> OK,jeg bøjer mig, man kan lære noget hver dag, og
> ikke altid stole på det man hører

Jens Peter Karlsen har skrevet her i gruppen at Microsoft nu er begyndt
at udersøge for piratkorpier i forbindelse med brug af update.

Det passer fint sammen med at de sidse 2 opdateringer jeg hentede ville
have lov til at gå i gennem min firewall, nægtede jeg, ville de ikke
lade sig installere.

Om opdateringerne så vil lade sig installere hvis man henter den seperat
via Windows Update-katalog ved jeg ikke.

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-05-04 19:27

preben nielsen wrote :

> Sludder. Han kan opdatere det meste mht. til
> sikkerhedsopdateringer etc.
>
> Han kan få problemer med at installere SP1, men selv dét er ikke
> umuligt.

Der er i en tidligere tråd blevet gjort opmærksom på, at MS ved alle
opdateringer via Windows-update nu undersøger, om den aktuelle XP er en
piratkopi eller ej.

Er der nogen, der kan bekræfte dette - evt ved selv at have prøvet det -
naturligvis på en andens computer?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Carsten J

Dato : 04-05-04 21:04

> Sludder. Han kan opdatere det meste mht. til
> sikkerhedsopdateringer etc.

Hvordan det?
Windows Update scanner harddisken og vil kun installere SP1 !

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-05-04 21:39

Uheldigvis faldt Ebbe Hansen over tastaturet og skrev derved følgende:

> Der er ingen risiko, du kan slet ikke opdatere.

Sikke dog noget sludder!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-05-04 21:38

Uheldigvis faldt Carsten J over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvis det er en piratkopi - vil der så være en risiko ved at opdatere
> sin XP over nettet ?

Nej!

> Hvis det er en piratkopi - vil der så være en risiko ved at opdatere
> sin XP over nettet ?
> Jeg mener: Står MS her pludselig?

Nej, de hverken kan eller må identificere dig på nogen måde...

Claus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-05-04 11:15

> Nej, de hverken kan eller må identificere dig på nogen måde...
>
> Claus
++++++++++++++++++++
Hej Claus.

De behøver vel heller ikke at identificere dig, men kun hvilken key der er
blevet brugt til windows, eller tager jeg fejl ?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-05-04 02:23

Uheldigvis faldt Jørgen Nielsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> De behøver vel heller ikke at identificere dig, men kun hvilken key
> der er blevet brugt til windows, eller tager jeg fejl ?

Nej, det er rigtigt. Produktnøglen bliver kørt op imod en blacklist
database, og hvis nøglen er i den, så kan man ikke opdatere. Andet
sker der ikke!

Claus