Gennemsnitlig cpu-forbrug sidste minut
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-04 09:55

Jeg er ved at lave et overvågningsprogram til en client-server model, og
skal i den forbindelse bruge det gennemsnitlige cpu-forbtug på de enkelte
klienter for det sidste minut - jeg har hørt om et kald der skulle hedde
noget med 'system' der skulle kunne gøre tricket, men kan ikke finde nogte
om det nogen steder - er der nogen der har nogle idéer

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-05-04 19:13

skovge wrote:
> [...]
> noget med 'system' der skulle kunne gøre tricket, men kan ikke finde nogte
> om det nogen steder - er der nogen der har nogle idéer

På windows kunne man bruge en kombination af GetProcessTimes():
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/getprocesstimes.asp

Og EnumProcesses():
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/perfmon/base/enumprocesses.asp

/b

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 11:37

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> På windows kunne man bruge en kombination af GetProcessTimes():

> [...]

Tak for inputtet - jeg skulle selvfølgelig have skrevet at det er til
Linux!!!

Fra : Bertel Brander

Dato : 15-05-04 13:36

skovge wrote:
> Tak for inputtet - jeg skulle selvfølgelig have skrevet at det er til
> Linux!!!

Så skal du måske kikke på:

http://www.hmug.org/man/2/getrusage.html

og/eller

http://www.hmug.org/man/3/times

/b

Fra : Klaus Petersen

Dato : 15-05-04 16:13

> Tak for inputtet - jeg skulle selvfølgelig have skrevet at det er til
> Linux!!!

Der findes noget der hedder libgtop.

Den kan blandt andet måle cpu belastning. Jeg har selv prøvet lib'et og det
er ret let at bruge.