Sortering og farvning af rækker i tabel
Fra : Lars Olesen

Dato : 12-05-04 20:24

Jeg har udnyttet et javascript, som kan sortere en tabel:

<http://www.legestue.net/websites/customer/test.html>

Det fungerer fint. Men samtidig har jeg lavet et javascript, som
fremhæver en række i tabellen. Hvis man først har sorteret tabellen, så
kan den slet ikke finde ud af det der fremhævning. Det skyldes, at den
finder rækkerne på window.onload. Hvordan kan man sikrer sig, at
rækkerne opdateres, når man har sorteret tabellen?

Desuden er det ikke meningen at rækker med <th> inden i, skal
indkluderes i fremhævelsen. Hvordan kan man undgå det?

--
Lars Olesen
Kan det gøres bedre? Struktur, navigation og brugervenlighed!

Fra : Lars Olesen

Dato : 12-05-04 21:53

Lars Olesen wrote:

> Desuden er det ikke meningen at rækker med <th> inden i, skal
> indkluderes i fremhævelsen. Hvordan kan man undgå det?

Fandt ud af den sidste del af spørgsmålet. Kan naturligvis bare bruge
parentNode:

if(tr[i].parentNode.nodeName=='TBODY') {
tr[i].onclick = new Function("chgColorBack();tr["+i+"].className =
'highlight';return false;");
}

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-05-04 08:19

Lars Olesen wrote:

> [...]
> finder rækkerne på window.onload. Hvordan kan man sikrer sig, at
> rækkerne opdateres, når man har sorteret tabellen?

Brug addEvent() til at tilføje den skulle gerne "stacke" de forskellige
funktioner som skal køres ved onload.
Alternativt kan du også lave en funktion som kalder de to scripts.

Hintzmann c",)

Fra : Lars Olesen

Dato : 13-05-04 08:49

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Brug addEvent() til at tilføje den skulle gerne "stacke" de forskellige
> funktioner som skal køres ved onload.
> Alternativt kan du også lave en funktion som kalder de to scripts.

Ok. Jeg bruger nu addEvent(), fordi det jo er noget smartere :) Men...
Det var ikke problemet at få begge scripts til at virke. Og de virker
sådan set også sammen. Problemet bliver, når jeg en gang har trykket på
en overskrift, så står rækkerne i en anden rækkefølge end ved onload -
og derfor bliver fremhævningen helt tosset, hvis jeg klikker på en række
(den fremhæver simpelhen en anden række). Jeg forsøgte med
addEvent(window,'change',chgColor) - men det havde ikke rigtig nogen effekt?

Fra : Lars Olesen

Dato : 13-05-04 13:53

Lars Olesen wrote:
> Jeg forsøgte med
> addEvent(window,'change',chgColor) - men det havde ikke rigtig nogen
> effekt?

Fandt en løsning. Kan bruge addEvent(window,'focus',chgColor);