lav <p> om til <br> i editor
Fra : want2learn

Dato : 10-05-04 11:40

jeg er igang med min egen editor til mine opret sider til
forskellige ting.

http://www.p2u.dk/TextEditor/

når jeg skriver i den og så klikker "ENTER" så er det somom den
laver et <p> eller 3 <br> tags efter hinanden da afstanden mellem
de 2 linjer er for lang det er somom der kan være 2 tomme linjer
imellem.

Jeg vil gerne have det sådan at når jeg klikker "ENTER" så laver
den et linjeskift ligesom man normalt gør.

Nogle der kan hjælpe med det !?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-05-04 12:12

On 10 May 2004 10:40:16 GMT, want2learn <tj@aeronet.dk> wrote:

> [...]
> laver et <p> eller 3 <br> tags efter hinanden da afstanden mellem
> de 2 linjer er for lang det er somom der kan være 2 tomme linjer

Det kan jeg ikke få den til her.
I IE6 og IE5.5 laver den et almindeligt linieskift. I IE 5.0, Opera 7.23 &
Mozilla firebird 0.7 virker den slet ikke.

Du kunne eventuelt kigge på
<http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/textareaeditor/index.html>
Den virker også i lidt flere browsere.

--
Ryan Kristensen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-05-04 12:41

want2learn wrote:

> [...]
> laver et <p> eller 3 <br> tags efter hinanden da afstanden mellem
> de 2 linjer er for lang det er somom der kan være 2 tomme linjer

Hvis du er i tvivl om hvilke HTML-elementer MSHTML-editor laver, så kan
du skrive følgende i din URL-adresse.

javascript:alert(iView.innerHTML);

> Jeg vil gerne have det sådan at når jeg klikker "ENTER" så laver
> den et linjeskift ligesom man normalt gør.

"Lige som man normalt gør" ?

Normalt i MS-Office, OpenOffice, diverse WYSIW(N)YG editorer o.s.v. der
laver ENTER et nyt afsnit (p elementet), mens SHIFT+ENTER laver tvungent
linieskift (br elementet).

Så hvis du vil lave det "normalt", så vil jeg anbefale dig at du skipper
din funktion catchEnter()

Hvis det er fordi du syntes at der er for langt i mellem p elementerne
kan du jo bare ændre på margin-bottom i dit stylesheet.

Hintzmann c",)

Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-05-04 08:00

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.please> wrote in message

> Hvis du er i tvivl om hvilke HTML-elementer MSHTML-editor laver, så kan
> du skrive følgende i din URL-adresse.
>
> javascript:alert(iView.innerHTML);

Det lyder spændende, men virker ikke i min IE 6.0 ?

mvh Michael

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 12-05-04 09:26

Michael Schrøder wrote:

> Det lyder spændende, men virker ikke i min IE 6.0 ?

1) Skriv følgende i URL-adressen "http://www.p2u.dk/TextEditor/"
2) Skriv noget tekst i editoren.
3) Skriv følgende i URL-adressen "javascript:alert(iView.innerHTML);"

Det skal virke

Hintzmann c",)