vert auto fixed reaklame
Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 04-05-04 11:52

Hej NG

Jeg står og skal bruge en verticalt fixed reaklame søjle som man fx. ser på
http://www.hardware-test.dk/ . Altså en reaklame som IKKE ligger sig ovenpå
det egentlige indhold på et site og som automatisk følger med når der
scrolles verticalt. Har ikke kunnet finde noget script på nettet til nogle
sådan. Er der nogen der kender et godt link? Eller skal man ud at 'låne'
eller i værste tilfælde lave det selv?

--

MVH
Anders Bo Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-04 11:58

Anders Bo Pedersen skrev:

> [...]
> reaklame som IKKE ligger sig ovenpå det egentlige indhold på
> et site og som automatisk følger med når der scrolles

Kig på position fixed - der giver netop hvad du efterlyser. Det
virker ikke direkte i IE, men der findes flere hacks der får IE med
også.

Se fx artiklen her: <http://devnull.tagsoup.com/fixed/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 06-05-04 08:25

Det vil ikke virke i det miljø hvor jeg skal bruge reaklamerne. Jeg har ikke
flydende indhold på den gældende side. Men ellers tak.

Er der i stedet ingen der kan noget scripting jeg kan bruge til det
selvsamme? Alle de steder hvor jeg er faldet over sådanne reaklamer opnås
effekten ved scripts.

Håber stadig der er nogen der kan hjælpe.

MVH
Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-05-04 09:04

Anders Bo Pedersen skrev:

> Det vil ikke virke i det miljø hvor jeg skal bruge
> reaklamerne. Jeg har ikke flydende indhold på den gældende
> side.

Det har ikke betydning om du har flydende (float?) indhold på din
side. Giv gerne et link til siden, så er det lettere at tage
stilling til spørgsmålet.

NB: Læs gerne min signatur. Det er svært at se hvad du svarer på
når du bundciterer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 06-05-04 11:33

Sitet er www.crocs.dk

> NB: Læs gerne min signatur. Det er svært at se hvad du svarer på
> når du bundciterer.

ja. Beklager der. Var lidt hurtig på aftrækkeren

MVH
Anders