boot på s-ata
Fra : Thomas

Dato : 11-05-04 17:12

hey!
Er der nogle problemer i at boote op på en s-ata disk hvis motherboradet
understøtter s-ata?

Mvh. Thomas

Fra : Zulu

Dato : 11-05-04 20:01

Thomas wrote:
> hey!
> Er der nogle problemer i at boote op på en s-ata disk hvis
> motherboradet understøtter s-ata?

Nej

Fra : Thomas

Dato : 11-05-04 21:21

> Nej

ok. tak..

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-05-04 22:01

"Thomas" <thomasFJERNDette@tunet.dk> skrev i en meddelelse
> hey!
> Er der nogle problemer i at boote op på en s-ata disk hvis motherboradet
> understøtter s-ata?
>
> Mvh. Thomas

Det kan der være, det kommer an på om dit styresystem kan se disken.
Win XP/2000 kan have problemer ved nyinst. Men dette kan løses ved at lave
en floppydisk med sata driverne på og så trykke <F6> når inst. programmet
starter.
Inst. programmet vil så bede om driverne når den skal til at skrive til sata
disken.
Hvis ikke du gør dette er der risiko for at du får en "Inaccessible boot
device" fejl. Så lav driver disken indne du går i gang med at inst. Hvis
ikke alle driverfilerne kan ligge på en floppy kan du enten nøjes med de
filer der hedder .inf og .vxd eller forsøge at lave en cd med driverne (det
er ikke altid at inst. programmet kan læse driverne fra en cd)
Jeg mener dog at have hørt at de nyere XP/2000 inst. Cd'ere understøtter
Sata.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®