windows netværksperformance
Fra : Peter Jensen

Dato : 10-05-04 21:24

Hej ng.

er vel mere hardware relateret end windows relateret så
jeg poster her:

Har et kæmpe problem mellem mine 2 XP Pro maskiner.
Netværksperformance er totalt elendig.
Der sidder et Intel Pro/100 S i begge maskiner.
Netværket funker men overførsel af data er ulidelig langsom.
På en god dag kan jeg runde 10-15 procent overførselshastighed
.... men tit ligger den og roder nede mellem 0,1 og 1% selv ved overførsel
af 1 stor fil.
Chipset drivere er forsøgt installeret, men her får jeg bare besked
om at chipsettet allerede er understøttet.
Har installeret drivere til netkort hentet fra Intel.
Har rodet rundt med duplex modes men heller ikke her var der noget
at hente.
Switchen melder ikke om kollisioner eller andet der kunne vække min
mistanke om et defekt kort (de virker for øvrigt begge to fortrinligt i en
maskine der står på mit arb.)
Har skiftet kabler.
Har prøvet med andre kort (3com og sågar noget Realtek-snask :) )
Nogen der har nogle gode bud ?

PC 1:
Motherboard ID 51-2300-000000-00101111-030199-$D845PT
Motherboard Navn Intel Pendleton D845PT

PC 2:
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID 08/28/2000-I815 -CUSL2

--
Peter J

Fra : Søren Blom

Dato : 10-05-04 22:45

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev

> [...]
> Netværket funker men overførsel af data er ulidelig langsom.
> På en god dag kan jeg runde 10-15 procent overførselshastighed

Et skud i tågen. Har du huskede at det skal være et krydset netkabel der
skal være imellem maskinerne?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-05-04 22:54

Hej!

"Søren Blom" wrote:

> Et skud i tågen. Har du huskede at det skal være et krydset netkabel der
> skal være imellem maskinerne?

Det vil da ikke give en "dårlig" forbindelse, men totalt mangel på samme.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-05-04 10:36

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil da ikke give en "dårlig" forbindelse, men totalt mangel på samme.

Jep - desuden skrev jeg at jeg bruger en switch
Men det kunne ellers være typisk at det var sådan et
eller andet tåbeligt man havde overset, men jeg
tror desværre mit problem stikker noget dybere :(
--
Peter J

Fra : JH

Dato : 11-05-04 09:36

Defekt switch ?

Prøv som Søren forslår, at sætte et krydset kabel mellem maskinerne, og køre
uden switchen.

JH

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-05-04 10:35

"JH" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Defekt switch ?
>
> Prøv som Søren forslår, at sætte et krydset kabel mellem maskinerne, og
køre
> uden switchen.

Ja det glemte jeg at skrive - beklager.
Men det er forsøgt, desværre.

Så jeg er 100% sikker på det er de to maskiner - eller i hvert fald den
ene af dem - der er problemet.
--
Peter J

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-05-04 11:24

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hvilken netværksprotokol bruger du?

Jeg havde nemlig det samme problem indtil jeg installerede IPX protokollen,
først derefter kom der gang i netværket.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-05-04 11:56

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde nemlig det samme problem indtil jeg installerede IPX
protokollen,
> først derefter kom der gang i netværket.

Hmmm, det lyder da godt nok temmelig pikant.
Jeg har kun TCP/IP installeret.
men OK, jeg er nærmest villig til at prøve hvad som helst omend
den løsning lyder mig noget pikant. Men hvad, men har set mange
mærkelige ting gennem tiden.
--
Peter J

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-05-04 13:08

> [...]

> men OK, jeg er nærmest villig til at prøve hvad som helst omend
> den løsning lyder mig noget pikant. Men hvad, men har set mange

Tja nogle gange skal der jo noget pikant til at vække noget til live *GG*
En anden fordel er jo at enkelte spil kræver IPX'en for at kunne spille over
netværk, så er det jo ikke helt tosset
Og skulle det så ikke virke, kan den jo altid fjernes igen..

Mvh
Benjamin