Athlon XP og bios
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 10-05-04 18:25

Hej

Det lader til, at min AMD Athlon XP 1800+ (Er det ikke 1,5 GHz) processor
ikke bliver registreret korrekt af maskinen. Der står, at den er en 1150
MHz. Jeg skal vel ændre noget i BIOS - hvad skal der står ved følgende?

CPU FSB Clock (100 eller 133)?
CPU Ratio (kan bl.a. vælge auto)?
CPU Core (kan bl.a. vælge auto)?
DDR Voltage (kan bl.a. vælge auto)?

Fra : Martin Thunø

Dato : 10-05-04 19:13

Sæt CPU FSB til 133 - havde nemlig samme lille problem da jeg skiftede CPU.
Det virkede

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-05-04 19:22

Peter Elmkvist Snabe wrote:
> Det lader til, at min AMD Athlon XP 1800+ (Er det ikke 1,5 GHz)

Den kører 1533 MHz med en Multiplier på 11,5.
11,5 x 133 MHz = 1533 MHz

> processor ikke bliver registreret korrekt af maskinen. Der står, at
> den er en 1150 MHz.

Så ser regnestykket således ud:
11,5 x 100 MHz = 1150 MHz

> Jeg skal vel ændre noget i BIOS - hvad skal der
> står ved følgende?
>
> CPU FSB Clock (100 eller 133)?

Ret denne til 133 MHz

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-05-04 19:28

> [...]
> ikke bliver registreret korrekt af maskinen. Der står, at den er en 1150
> MHz. Jeg skal vel ændre noget i BIOS - hvad skal der står ved følgende?

133

Kurt