Extrent lydkort spørgsmål...
Fra : dj

Dato : 10-05-04 17:49

Hej NG

Jeg har i planerne at købe mig et extrent lydkort til min bærbar, og har i
den forbindelse lige et lille spørgsmål!

Når man normalt sætter mini-jack stikket i bærbar'en, så forsvinder lyden jo
fra dens højtalere...men hvad sker der når man nu tilslutter det extrene?

Kan man så skrue ned for bærbar'ens højtaler og stadig have lyd i lydkortet?
og evt. skrue op og ned for det extrene lydkort med den bærbar's volumeknap!

Mvh
Frank

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 04:13

Uheldigvis faldt dj over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]

> Når man normalt sætter mini-jack stikket i bærbar'en, så forsvinder
> lyden jo fra dens højtalere...men hvad sker der når man nu

Så kommer lyden ud af det eksterne kort og ikke det indbyggede....

> Kan man så skrue ned for bærbar'ens højtaler og stadig have lyd i
> lydkortet? og evt. skrue op og ned for det extrene lydkort med den
> bærbar's volumeknap!

Nej, du bruger normalt ikke to lydkort på samme tid. Enetn bruger du
det interne, eller også bruger du det eksterne lydkort. Det eksterne
lydkort betjenes i den medfølgende mixersoftware.

Det kan dog ikke afvises, at din drejeknap er tilkoblet den aktive
mixers volumenkontrol - akkurat lige som lydknapperne på et tastatur
er tilkoblet mixernes masterfader.

Claus

Fra : dj

Dato : 11-05-04 06:48

> Uheldigvis faldt dj over tastaturet og skrev derved følgende:

undskyld mig....men har du et problem med mit spørgsmål???

/dj

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-05-04 07:17

"dj" <test@testesen.com> skrev i en meddelelse

> undskyld mig....men har du et problem med mit spørgsmål???

Sådan skriver han til alle og det skal tages som en spøg, ikke andet..
Han svarede da på dit spørgsmål, så måske er du bare en _anelse_
nærtagende???

Mvh
Benjamin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 07:54

Uheldigvis faldt dj over tastaturet og skrev derved følgende:

> undskyld mig....men har du et problem med mit spørgsmål???

Fik du ikke et svar, du kunne bruge???

Husk, at usenet er et tilbud, ikke et påbud....

Claus

Fra : dj

Dato : 11-05-04 14:55

> Fik du ikke et svar, du kunne bruge???
>
> Husk, at usenet er et tilbud, ikke et påbud....

sorry, var vist bare lige lidt morgen sur...!

/dj