UDMA - Mode 5 - 6
Fra : Jan Bagge

Dato : 09-05-04 18:39

Hvormeget forskæl er der på

UDMA - Mode 5
Og
UDMA - Mode 6

sandra 2004 siger den kan kører med mode 6 men den kører kun mode 5..... kan
man mærke forskællen ??

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-05-04 18:42

> [...]
> Og
> UDMA - Mode 6
>
> sandra 2004 siger den kan kører med mode 6 men den kører kun mode 5.....

Nej.

Alt over UDMA 100 er salgsgas. Det kan ikke måles/mærkes. Men det lyder
godt.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Egil Solberg

Dato : 09-05-04 18:59

Jan Bagge wrote:
> Hvormeget forskæl er der på
>
> UDMA - Mode 5
> Og
> UDMA - Mode 6

Intet du mærker.

> sandra 2004 siger den kan kører med mode 6 men den kører kun mode
> 5..... kan man mærke forskællen ??

Dersom både bundkort og disk kan køre UDMA6, kan det at du kører UDMA5
skyldes at SP1 til XP ikke er installeret.En opdateret IDE busmaster driver
fra bundkortproducent retter også dette.
Kan enten disk eller bundkort ikke køre UDMA6, kan du ikke køre mere end
UDMA5.
Seagate, IBM, etc fandt ikke grund til at benytte UDMA6.Der ser du hvor
meget det betyder. :)

Fra : Jan Bagge

Dato : 09-05-04 19:33

Jeg har installeret Xp Sp1 ... og der var nogle IDE og ATA Updates driver
for et par mdr siden....

Fra : Egil Solberg

Dato : 09-05-04 20:04

Jan Bagge wrote:
> Jeg har installeret Xp Sp1 ... og der var nogle IDE og ATA Updates
> driver for et par mdr siden....

Så er det nok dine diske eller dit bundkort der sætter begrænsingen, der
iøvrigt ikke betyder noget som helst.

Fra : Jan Bagge

Dato : 09-05-04 21:30

jeg har en Shuttle Xpc..... der sider et ATA blådt mini kable.... hvormeget
kan det kører ??

Fra : Egil Solberg

Dato : 09-05-04 22:17

Jan Bagge wrote:
> jeg har en Shuttle Xpc..... der sider et ATA blådt mini kable....
> hvormeget kan det kører ??

Kablet fejler nok intet. Shuttles XPc kommer i flere varianter, hvoraf der
nok er både UDMA5 og UDMA6 kapable. Det afhænger af chipsettet indeni.
Har du f.ex Seagate harddisk er løsningen klar, der kan man ikke få over
UDMA5.Har du en Maxtor, er de fleste UDMA6. Mere kan jeg ikke sige udfra det
foreliggende.
Har computeren forhandlet sig til en eller anden UDMA mode over 2, er alt
forsåvidt i orden.

Fra : Jan Bagge

Dato : 10-05-04 05:55

okay... ja der sider en barcuda i :D