Tilslutning af vejrstation til PC.
Fra : Erling Simonsen

Dato : 07-05-04 10:57

Hej.
Jeg har købt mig en Davis Wizzard III vejrstation hos Norad i
Hjørring.
Jeg kunne godt tænke mig at koble den til min pc.
Har kontaktet Norad, men firmaet siger, at jeg skal købe
softwaren, så følger kablet med.
Det er jeg ikke så interesseret i, da deres software koster 1.900 kr.
(mere end jeg har givet for vejrstationen). Desuden vidste man ikke
nøjagtig, om det var seriel porten eller en usb-port man brugte.
Har derfor kikket på nettet efter kabler til det uden at finde noget.

Er der nogen, der ved hvor man kan købe kablet til en rimelig pris.
Evt. en skematisk visning så man evt. kunne lave det?

med venlig hilsen
Erling Simonsen

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 07-05-04 11:28

On Fri, 07 May 2004 11:56:56 +0200, Erling Simonsen
<erling_fjerndettesimonsen@hotmail.com> wrote:

>Har derfor kikket på nettet efter kabler til det uden at finde noget.

Producentens hjemmeside kan sikkert give dig et praj (download evt. en
manual.
www.davisnet.com?

KS

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 07-05-04 11:39

"Erling Simonsen" skrev:
> Evt. en skematisk visning så man evt. kunne lave det?

Du kan evt. købe en erstatnings adapter for $7 + porto.

http://www.davisnet.com/productpics/big/7953.jpg

Så skal der sikkert blot bruges et standard RJ11 (telefon/model-kabel) eller
RJ45 (cat5 netværkskabel) for at forbinde pc+adapter med vejrstationen.

Men uden softwaren kommer du næppe ret langt. Det ser ikke umiddelbart ud
som om man kan bruge en PC uden at have softwaren også.

--
Mvh, Lars

Seneste nyt om DVD optagere: www.recordere.dk/nyheder

Fra : Erling Simonsen

Dato : 08-05-04 11:24

On Fri, 7 May 2004 12:38:49 +0200, "Lars Ladingkaer"
<ng.mail2@ladingkaer.comX> wrote:

> [...]
>
>Men uden softwaren kommer du næppe ret langt. Det ser ikke umiddelbart ud
>som om man kan bruge en PC uden at have softwaren også.
Hej igen.
Tak for svaret.
Jeg har fundet det på hjemmesiden.
Du har ret i at at jeg ikke kommer langt uden softwaren fra Davis.
Det ser dog ud til at det er langt billigere at købe på nettet
direkte hos dem.
Prisen er ca. det halve af, hvad det kan købes til herhjemme.
Forøvrigt fandt jeg et program under min søgning, der kan vise
vejrdata fra alle danske lufthavne og selvfølgelig også en masse
"udenbys". Så det er lige før det var overflødigt at købe en
vejrstation.

hilsen Erling