mystisk meddelelse
Fra : ma

Dato : 14-05-04 09:11

Efter at have startet et par shell scripts med 'script &'

fik jeg følgende da de var afviklede

[1] Done /nd
[2]- Done /nd
[3]+ Done /nd

Hvad i alverden er forskellen? Tænker på '-' og '+'?

Nogen der ved det?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-05-04 19:57

ma wrote:

> [...]
> [2]- Done /nd
> [3]+ Done /nd
>
> Hvad i alverden er forskellen? Tænker på '-' og '+'?

Jobcontrol. Plusset indikerer det sidst valgte job, som
du fra kommandolinien kan angive med %. Minusset indikerer
tilsyneladende det næstsidste. Man kan se de nuværende
jobs med kommandoen "jobs". Og her er tolv eksempler på
kommandoer du kan bruge til jobcontrol.

%
%&
kill %
fg %
bg %
fg
bg
%1
%2&
kill %3
fg %4
bg %5

Nogle af dem har reelt samme betydning. F.eks. betyder "%",
"fg %" og "fg" alle det samme. På samme vis er der ingen
forskel på "%&", "bg %" og "bg".

Når den nu fortæller dig, at jobene er afsluttet, så har
+ og - ikke rigtig nogen relevans. Hvis du skriver jobs
vil de jo være fjernet fra listen, og nogle andre jobs
vil være sidste og næstsidste (hvis der da er flere jobs
tilbage).

For sending spam use abuse@mk.lir.dk and kasperd@mk.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.

Fra : ma

Dato : 19-05-04 01:33

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilsyneladende det næstsidste. Man kan se de nuværende
> jobs med kommandoen "jobs". Og her er tolv eksempler på

Rigtig god forklaring.. Jeg takker

Mvh
Michael