/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
til Claus Tersgov
Fra : ibber


Dato : 14-05-04 07:45

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

Sådan læser jeg tit dine indlæg, det det er temmelig ensformigt og jeg er
begyndt springe dine indlæg over pga din indledning: Uheldigvis faldt osv.
Kan du ikke forny dig lidt, dine svar er jo på ingen måde tåbelige eller
dumme.

mvh
Ibber



 
 
Henning (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 14-05-04 09:11


"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c81pmg$31a$1@news.net.uni-c.dk...
> Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
> følgende:
>
> Sådan læser jeg tit dine indlæg, det det er temmelig ensformigt og jeg er
> begyndt springe dine indlæg over pga din indledning: Uheldigvis faldt osv.
> Kan du ikke forny dig lidt, dine svar er jo på ingen måde tåbelige eller
> dumme.
>
> mvh
> Ibber
>
>



Henning (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 14-05-04 09:19

Besindighed besindighed

Du vækker bare "bjørnen".

Lad os udelukkende diskutere vores fælles interesse her i gruppen.
Nu er der endelig ved at være et overtal af seriøse emner og svar. (98 % -
ca )


mvh

Henning


"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c81pmg$31a$1@news.net.uni-c.dk...
> Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
> følgende:
>
> Sådan læser jeg tit dine indlæg, det det er temmelig ensformigt og jeg er
> begyndt springe dine indlæg over pga din indledning: Uheldigvis faldt osv.
> Kan du ikke forny dig lidt, dine svar er jo på ingen måde tåbelige eller
> dumme.
>
> mvh
> Ibber
>
>



Aske (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Aske


Dato : 14-05-04 10:37

Ibber har ret, også jeg springer over C.T.s spørgsmål og svar, fordi jeg
finder hans indledning hånende, nedladende og nedgørende, ellers synes jeg
at det er en god N.G. med masser af gode spørgsmål og svar, i en god
kammeratlig tone,

"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c81pmg$31a$1@news.net.uni-c.dk...
> Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
> følgende:
>
> Sådan læser jeg tit dine indlæg, det det er temmelig ensformigt og jeg
er
> begyndt springe dine indlæg over pga din indledning: Uheldigvis faldt
osv.
> Kan du ikke forny dig lidt, dine svar er jo på ingen måde tåbelige eller
> dumme.
>
> mvh
> Ibber
>
>



Claus Tersgov (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 15-05-04 06:38



Uheldigvis faldt Aske over tastaturet og skrev derved følgende:

> Ibber har ret, også jeg springer over C.T.s spørgsmål og svar,
> fordi jeg finder hans indledning hånende, nedladende og nedgørende,

Den eneste nedladende og nedgørende holdning, der kommer for dagens
lys, det er da netop det faktum, at *du* mener, at du er hævet over
alle andre, og dermed ikke bør følge de regler på www.usenet.dk, som
er almindelig accepteret af de fleste.

Hvad er årsagen til, at du mener, at de ikke gælder for dig?

FUT dk.admin.netikette

Claus


Claus Tersgov (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 14-05-04 10:43



Uheldigvis faldt ibber over tastaturet og skrev derved følgende:

> Sådan læser jeg tit dine indlæg, det det er temmelig ensformigt og
> jeg er begyndt springe dine indlæg over pga din indledning:
> Uheldigvis faldt osv. Kan du ikke forny dig lidt, dine svar er jo på
> ingen måde tåbelige eller dumme.

Er det virkeligt dit alvor, at jeg skal ændre min indledning eller
endda forny mig, blot fordi du keder dig?

Claus


ibber (14-05-2004)
Kommentar
Fra : ibber


Dato : 14-05-04 12:40

Alvor ja, hvis du gerne vil ha at folk gider læse dine indlæg
at ændre indledningen er også ok, det er da en fornyelse.
og nej det er ikke fordi jeg keder mig.

Jeg kan jo også bare sætte dig på min blokeringsliste, jeg tror Moesgård er
den eneste der på listen nu, så du ville komme i fint selskab.

Mit indlæg er seriøst ment, og som du kan se er der flere der mener det
samme.
mvh
Ibber





Glenn [Odense] (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Glenn [Odense]


Dato : 14-05-04 15:25

> Jeg kan jo også bare sætte dig på min blokeringsliste, jeg tror Moesgård
er
> den eneste der på listen nu, så du ville komme i fint selskab.
>
> Mit indlæg er seriøst ment, og som du kan se er der flere der mener det
> samme.
> mvh
> Ibber
>
Indtil du kom med det her indlæg, har jeg aldrig tænkt over hvad skrev som
start i deres indlæg. Jeg ser heller ikke hvad de skriver i deres signatur,
og det vil jeg da fortsætte med.
Jeg kan ikke forstå at du gider at bruge kræfter på det her, lad dog folk
skrive hvad de vil. Du kan jo, som du skriver, blokere ham, hvis det
hjælper.


Glenn



Claus Tersgov (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 15-05-04 04:51



Uheldigvis faldt ibber over tastaturet og skrev derved følgende:

> Alvor ja, hvis du gerne vil ha at folk gider læse dine indlæg
> at ændre indledningen er også ok, det er da en fornyelse.
> og nej det er ikke fordi jeg keder mig.

Det er da det indtryk, man får...

> Jeg kan jo også bare sætte dig på min blokeringsliste, jeg tror
> Moesgård er den eneste der på listen nu, så du ville komme i fint
> selskab.

Hvorfor kan du ikke bare gøre det uden at lave al den larm?

> Mit indlæg er seriøst ment, og som du kan se er der flere der mener
> det samme.

Jeg er *fuldstændig* *ligeglad* med hvad andre mener!

Jeg har sagt og skrevet det før, jeg lader mig ikke diktere hvad jeg
skal skrive og ikke skrive i min indlæg!

I øvrigt, så skal du ikke begynde at råbe så højt efter andre, sålænge
du ikke selv forstået og dermed efterlever, den information, der er
at finde på www.usenet.dk

Sluttelig er du dybt offtopic, din harme har intet med sejlads at
gøre...


FUT dk.admin.netikette

Claus


Bent Frederiksen (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Bent Frederiksen


Dato : 14-05-04 15:43

Det er jo lidt tåbeligt at brokke sig over en sætning.
At Claus gider at bruge tid på at hjælpe mange mennesker i forskellige
grupper er da mere prisværdigt især her i gruppen.
Så skal vi ikke slutte denne tråd her.
Mvh Bent.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.684 / Virus Database: 446 - Release Date: 13-05-2004



Peter (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 14-05-04 20:45


"Bent Frederiksen" skrev i en meddelelse
> Så skal vi ikke slutte denne tråd her.
> Mvh Bent.

Jo, lad os slutte her for denne gang. - Indtil der igen er en der trættes
af Claus's barnagtigheder.
Du må da indrømme, at det er lidt latterligt,
- (hvis vi antager, at der bag signaturen Claus Tersgov
gemmer sig en voksen mand).

Mange hilsener / Peter



Lars Kristensen (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 14-05-04 21:26

Peter wrote:
> "Bent Frederiksen" skrev i en meddelelse
>
>>Så skal vi ikke slutte denne tråd her.
>>Mvh Bent.
>
>
> Jo, lad os slutte her for denne gang. - Indtil der igen er en der trættes
> af Claus's barnagtigheder.
> Du må da indrømme, at det er lidt latterligt,

Jeg synes det er barnagtigt og latterligt at der gang på gang er nogen
der sætter denne debat igang. Accepter dog at der er forskellige
opfattelse af hvad humor er og lad os komme videre.
Vejret er godt og skibet er kommet i vandet. Ta' ud og sejl og afreager
derude og kom af med de sure opstød.
Det er _IKKE_ en generel holdning at Claus' indledning er stødende. Lev
med det eller sorter de udemærkede indlæg fra Claus kommer med og lad os
så ikke høre mere om dette emne.

- Lars

Peter (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-05-04 00:02


"Lars Kristensen" skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er barnagtigt og latterligt at der gang på gang er nogen
> der sætter denne debat igang. Accepter dog at der er forskellige
> opfattelse af hvad humor er og lad os komme videre.

- - - - - - Humor ???
Ja, så må det vel nærmest sammenlignes med, at nogen
fortæller den samme vittighed - igen, - og igen, - og igen, - og igen . . .
.. . . . . . . . . og igen.

Om det mest er barnligt, latterligt eller stødende, skal jeg ikke kunne
sige,
- men jeg har godt nok aldrig før hørt nogen kalde det humor.

Mange hilsener / Peter








MBJ Esbjerg (15-05-2004)
Kommentar
Fra : MBJ Esbjerg


Dato : 15-05-04 08:34


Føj ham dog til blokerede afsendere som så mange andre, så ser I slet ikke
mandens indlæg....og problemet er løst.

Michael



"Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c83ivh$lir$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Lars Kristensen" skrev i en meddelelse
>
> > Jeg synes det er barnagtigt og latterligt at der gang på gang er nogen
> > der sætter denne debat igang. Accepter dog at der er forskellige
> > opfattelse af hvad humor er og lad os komme videre.
>
> - - - - - - Humor ???
> Ja, så må det vel nærmest sammenlignes med, at nogen
> fortæller den samme vittighed - igen, - og igen, - og igen, - og igen . .
..
> . . . . . . . . . og igen.
>
> Om det mest er barnligt, latterligt eller stødende, skal jeg ikke kunne
> sige,
> - men jeg har godt nok aldrig før hørt nogen kalde det humor.
>
> Mange hilsener / Peter
>
>
>
>
>
>
>



Glenn [Odense] (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Glenn [Odense]


Dato : 15-05-04 08:47

> - - - - - - Humor ???
> Ja, så må det vel nærmest sammenlignes med, at nogen
> fortæller den samme vittighed - igen, - og igen, - og igen, - og igen . .
..
> . . . . . . . . . og igen.
>
> Om det mest er barnligt, latterligt eller stødende, skal jeg ikke kunne
> sige,
> - men jeg har godt nok aldrig før hørt nogen kalde det humor.
>
> Mange hilsener / Peter
>
øhhh, skrev du ikke lige at nu skulle vi slutte for denne gang???, er det så
ikke at hælde benzin på, når du fortsætter??

Jeg kender ikke Claus, men læser hans indlæg hvis der er noget jeg kan bruge
(det samme gælder for alle i andres indlæg). Men jeg synes at der er nogle
folk her inde, som sejler i for små både, når de ikke kan acceptere at folk
er forskellige.


Glenn



Peter (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-05-04 09:35


"Glenn [Odense]" skrev i en meddelelse

> øhhh, skrev du ikke lige at nu skulle vi slutte for denne gang???, er det

> ikke at hælde benzin på, når du fortsætter??

Joooeee, Glenn - det har du strengt taget ret i, men på den anden side er
det
jo ikke alle skrevne ord man skal tage helt bogstaveligt.

Tag f.eks. den barnlige indledning på alle mails fra Claus T.
"Uheldigvis faldt XXXX over tastaturet og skrev derved følgende:"

Jeg tror heller ikke det skal tages helt bogstaveligt.

- Egentlig reagerede jeg nu på, at Lars kaldte de evige gentagelser for
humor,
den synes jeg er langt ude..

Mange hilsener / Peter



Bjørn Jørvad (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 15-05-04 10:31


"Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c84ki5$sdb$1@news.net.uni-c.dk...

KLIP

> Jeg tror heller ikke det skal tages helt bogstaveligt.

Er der virkelig nogen som har brug for den "sejr", det måske ville være at
få Claus Tersgov til at ændre sin indledning..?

Hvis dette er tilfældet, vil jeg mene disses liv burde udvides til mere end
Usenet, da de må have meget lidt at gøre ude i det virkelige liv.

Hele denne tåbelige seance minder mig utrolig meget om en generalforsamling
i den lokale XX-forening.

Her er det sandelig også "storpolitik" der dybsindigt diskuteres og klages
over.

At man så ude i det virkelige liv står i lort til op over begge ører, det er
betydeligt mindre interessant/væsentlig.

PS: Jeg finder at Claus Tersgov skrive gode og læsbare indlæg om/i denne
NG´s ..... der handler om fritidssejlads..!

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Glenn [Odense] (16-05-2004)
Kommentar
Fra : Glenn [Odense]


Dato : 16-05-04 00:00


>
> Hele denne tåbelige seance minder mig utrolig meget om en
generalforsamling
> i den lokale XX-forening.
>
De plejer nu at være enormt sjove. Men det kommer jo an på hvad XX står for.



Glenn



Bjørn Jørvad (16-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-05-04 11:14


"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40a6a049$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> De plejer nu at være enormt sjove. Men det kommer jo an på hvad XX står
for.
>

Enig og helt enig..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Lars Kristensen (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 15-05-04 10:47

Peter wrote:
> - - - - - - Humor ???
> Ja, så må det vel nærmest sammenlignes med, at nogen
> fortæller den samme vittighed - igen, - og igen, - og igen, - og igen . . .
> . . . . . . . . . og igen.

De første gange jeg læste det synes jeg nu det var meget sjovt. Nu har
jeg efterhånden fulgt med i d.f.s. i nogle år og har set en hel del af
Claus' indlæg. Nu er det ikke så meget linien i sig selv der er sjovt,
men mere det at følge med i den forargelse og debat de få ord kan skabe
hos nogle få individer.
Jeg må dog indrømme at al den "kom tilbage i geledet"-debat der har
været på det seneste er temmelig trættende at læse. Og jeg fatter ikke
at der er nogle få personer der bare bliver ved og bliver ved med at
starte den debat. Accepter dog at Claus overholder gældende netikette
(så vidt muligt) og dansk lov, men ud over det vil Claus have lov til at
være den person Claus er.
Hvis Claus (og andre iøvrigt) generer dig/jer, så lad dog være med at
læse og besvare hans indlæg. Så længe netiketten bliver overholdt, er
der ikke noget at brokke sig over.

- Lars

@rsten (17-05-2004)
Kommentar
Fra : @rsten


Dato : 17-05-04 10:00

Heldigvis faldt Lars Kristensen <spam@acdc.dk> over tastaturet og skrev i
news:c84oth$v30$1@news.cybercity.dk :

> Peter wrote:
>> - - - - - - Humor ???
>> Ja, så må det vel nærmest sammenlignes med, at nogen
>> fortæller den samme vittighed - igen, - og igen, - og igen, - og
>> igen . . . . . . . . . . . . og igen.
>
> De første gange jeg læste det synes jeg nu det var meget sjovt. Nu har
> jeg efterhånden fulgt med i d.f.s. i nogle år og har set en hel del af
> Claus' indlæg. Nu er det ikke så meget linien i sig selv der er sjovt,
> men mere det at følge med i den forargelse og debat de få ord kan
> skabe hos nogle få individer.
> Jeg må dog indrømme at al den "kom tilbage i geledet"-debat der har
> været på det seneste er temmelig trættende at læse. Og jeg fatter ikke
> at der er nogle få personer der bare bliver ved og bliver ved med at
> starte den debat. Accepter dog at Claus overholder gældende netikette
> (så vidt muligt) og dansk lov, men ud over det vil Claus have lov til
> at være den person Claus er.
> Hvis Claus (og andre iøvrigt) generer dig/jer, så lad dog være med at
> læse og besvare hans indlæg. Så længe netiketten bliver overholdt, er
> der ikke noget at brokke sig over.

Enig, jeg nærmer mig det tidspunkt hvor jeg savner et kilfilter der kan
fjerne de OT indlæg som brokker sig over Claus's indledning .
Jeg tror at en psykolog kan få ret meget ud af dem...
( der er måske basis for en afhandling her "Usenet set i et
adfærdspsykologisk perspektiv" )

--
/carsten



Claus Tersgov (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 15-05-04 06:42



Uheldigvis faldt Peter over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jo, lad os slutte her for denne gang. - Indtil der igen er en der
> trættes af Claus's barnagtigheder.

Sådan er livet, man kan ikke få alt. Folk der absolut vil spille
martyrer skal nok lede med lys og lygte efter en grund til at
efterkomme deres trang.

> Du må da indrømme, at det er lidt latterligt,
> - (hvis vi antager, at der bag signaturen Claus Tersgov
> gemmer sig en voksen mand).

Folk kan jo antage lige hvad de vil!

Usenet er et tilbud, ikke et påbud....

FUT dk.admin.netikette

Claus


Ukendt (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-04 16:20

Den her Diskution begynder snart at ligne noget som kunne være startet i Min
søn´s børnehave ...

Det var ham - Nej - Det var ham - Nej det var hende - Osv.

Jeg kunne foreslå folk, at de læser det der er interessant at læse, og alt
andet kan man jo bare "zappe" forbi. - Ligesom med et Tv.

Kan ikke se det er så svært, Det virker ihvertfald for mig.
(Prøv med livets etikette, og ikke netikette .... Man sviner jo heller ikke
folk til som man tilfældigt taler med på gaden eller på havnen)

(Og det skal til C.T´s forsvar siges at nogle af mine få indlæg han har
svarret på, har været gode & relavante svar. )

Mvh
Lui

P.S
Men man kan jo ikke være gode venner med alle .... Heldigvis ... For hvor
ville det være en kedelig verden.



"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c81pmg$31a$1@news.net.uni-c.dk...
> Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
> følgende:
>
> Sådan læser jeg tit dine indlæg, det det er temmelig ensformigt og jeg er
> begyndt springe dine indlæg over pga din indledning: Uheldigvis faldt osv.
> Kan du ikke forny dig lidt, dine svar er jo på ingen måde tåbelige eller
> dumme.
>
> mvh
> Ibber
>
>



pc (17-05-2004)
Kommentar
Fra : pc


Dato : 17-05-04 17:08

Til Claus, Du har nogle gode svar , det skal du have ros for.


^Jeg er *fuldstændig* *ligeglad* med hvad andre mener!

^Jeg har sagt og skrevet det før, jeg lader mig ikke diktere ^hvad jeg
^skal skrive og ikke skrive i min indlæg!

Men det her syntes jeg ikke var smart at skrive,
det viser jo en helt anden side af dig.


^Uheldigvis faldt over tastaturet og skrev derved følgende:


Og så tilbage til den her sætning , du har så meget med at
man skal følge reglerne, og er der ikke noget med at
vi skal spare på pladsen her inde i grupperne, så det ku
godt være du skulle tænke på at droppe de Ca. 58 tegn
+ et navn du bruger hver gang .

P.C.






Claus Tersgov (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 17-05-04 19:56



Uheldigvis faldt pc over tastaturet og skrev derved følgende:

> Til Claus, Du har nogle gode svar , det skal du have ros for.

Tak.

Skal vi diskutere netikette, så skal det være i den rigtige gruppe,
der er i forvejen en livlig debat.

Der er intet fundatsstridigt i min indledning, det er alene et
følelsesproblem for folk.

FUT dk.admin.netikette

Claus


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste