Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
muligheder?
Fra : Ken Sørensen

Dato : 13-05-04 19:58

jeg har en bekendt der for at sige det pænt, er fucked up...

han skylder 40000 i banken og skylder 30000 til os andre i klatgæld hele
vejen rundt, men knolden kan ikke få lov til at låne nogle penge, ingen
steder!

er der nogle der ved hvad han kan gøre? jeg har tjekket internettet for ham,
men synes ikke at kunne finde nogle steder hvor man kan låne ubetinget. og
han kan måske afdrage 500 pr md i det første lange stykke tid.

anyone?

Fra : Karl Viggo

Dato : 13-05-04 21:12

Han lyder ikke som det bedste papir - jeg tror det vill være klogere at få
sig et job og tjene pengene frem for at låne mere.

Viggo

---

Fra : Tommy Hansen

Dato : 14-05-04 11:53

"Karl Viggo" <karl__viggo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Han lyder ikke som det bedste papir - jeg tror det vill være klogere at få
> sig et job og tjene pengene frem for at låne mere.
>
> Viggo

Kan folk i arbejde ikke have et overforbrug ???

--
Vh
Tommy

Fra : Søren

Dato : 14-05-04 12:51

> Kan folk i arbejde ikke have et overforbrug ???

Jo, men det afhjælper man ikke ved at låne flere penge. Det kommer man kun
ud over ved at begynde at tjene flere penge end man bruger (evt. med flere
jobs).

--
Søren

Fra : Henri Gath

Dato : 17-05-04 23:19

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men det afhjælper man ikke ved at låne flere penge. Det kommer man kun
> ud over ved at begynde at tjene flere penge end man bruger (evt. med flere
> jobs).

Det må mindt have kostet en magisteruddannnelse at nå frem til dette lysende
eksempel på bogholderi for begyndere.....

Fra : Søren

Dato : 19-05-04 12:37

> Det må mindt have kostet en magisteruddannnelse at nå frem til dette
lysende
> eksempel på bogholderi for begyndere.....

Og en tredie klasse for at sammensætte den sætning.

--
Søren

Fra : HELA

Dato : 13-05-04 22:36

Hmmm det samlede beløb er 80.000 kr. hvis han nu sparer lidt på budgetet så
er jeg sikker på han kan finde en løsning, vel og mærke hvis der er en
indtægt ! og så kunne man måske "skyde" et råd efter manden, stop med at
låne !!!! det er vejen til alt ondt !!!!
Hygge
Lars

Fra : Ken Sørensen

Dato : 13-05-04 22:42

heh ja, det skulle man jo mene, men sagen er den at han ikke kan finde nogen
steder der vil låne ham penge. derfor spørger jeg ng om der er nogen der kan
se en mulighed for at klovnen får hans gæld til venner, hvoraf de fleste nu
er tidligere venner...
....man ligger som man reder...

jeg fatter bare ikke at han ikke kan få lov til at låne 30k et eller andet
sted......selvom han er en nar er han vel ikke den eneste i dk der har stået
i samme klemme..

Fra : Karl Viggo

Dato : 14-05-04 21:29

Det er vist ikke så svært at forstå ! Bare fordi du og dine venner har smidt
penge i ham er det da ikke sikkert andre vil være lige så 'dumme'!

> jeg fatter bare ikke at han ikke kan få lov til at låne 30k et eller andet
> sted......selvom han er en nar er han vel ikke den eneste i dk der har
stået
> i samme klemme..

---

Fra : HELA

Dato : 13-05-04 23:08

Hej

Hæææ ved du hvad .... jeg gik på RØV OG ALBUER med en virksomhed og skyldte
ca 2 mill væk. kunne komme ud af det hvis jeg kunne rejese 10 % altså
200.000 kroner virksomheden som skyldte mig pengene var et "dødt"Aps" så der
var INTET at hente, kunne jeg have rejst pengene så havde mine 6 medarbjedre
stadig værret i job meeeeen nej nej ... så kan man jo diskutere om det er
mig eller 6 andre familier at det er gået ud over ??? Det er lidt sådan som
bager sangen ... " har du penge ... kan du få" eller låne fler... heldigvis
er jeg idag videre og har lært at gæld er værer en end en stor BYLD i røven
!!! ... og at der kun er en vej ud igen og det err arbejde arbejde og så fa
en hobby der hedder arbejde.

Hygge og hilsner

Lars

Fra : Ken Sørensen

Dato : 13-05-04 23:12

men ligemeget hvad, så kan det da ikke passe at man ikke kan drive 30000 op,
det er jo ingenting....men det er åbenbart umuligt........

Fra : HELA

Dato : 13-05-04 23:23

Nææ det er INGENTING men man skal bare liii finde en
at overbevise om det altså at det ikke er noget *ss'

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-05-04 23:36

Ken Sørensen wrote:

> men ligemeget hvad, så kan det da ikke passe at man ikke kan drive 30000 op,
> det er jo ingenting....men det er åbenbart umuligt........

De hurtige lån koster ofte over 20% i rente om året. Så hvis han kan
afdrage 500 kr om måneden, har han knap nok til renterne.

Hvis han ærligt fremlægger hele sin økonomi for banken, og de siger
nej til et lån, så tag det som et godt råd!

M.v.h.

Jonathan

Fra : Søren

Dato : 14-05-04 09:00

"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> wrote in message
> men ligemeget hvad, så kan det da ikke passe at man ikke kan drive 30000
op,
> det er jo ingenting....men det er åbenbart umuligt........

<Ledende spørgsmål start>
Hvis du virkelig mener at 30000 kroner er "ingenting", hvorfor låner du ham
så ikke pengene, og lader ham afdrage med de 500 kroner om måneden han kan ?
<Ledende spørgsmål slut>
Bare sørg for at få levet noget ordentligt papirarbejde til den dag han
eventuelt stopper med at betale sine afdrag.

--
Søren

Fra : Ken Sørensen

Dato : 14-05-04 10:43

> [...]
> Bare sørg for at få levet noget ordentligt papirarbejde til den dag han
> eventuelt stopper med at betale sine afdrag.

ja hurra søren, men til alle de seriøse tilbagemelding; tak....det var da et
forsøg værd!

Fra : Søren

Dato : 14-05-04 11:38

> ja hurra søren, men til alle de seriøse tilbagemelding; tak....det var da
et
> forsøg værd!

Det er da en seriøs tilbagemeldning. Hvis du virkelig mener at 30000 er
ingenting kan jeg da ikke se hvorfor du ikke låner ham pengene og får lavet
noget ordentligt papirarbejde, så du er sikret i tilfælde af at han ikke
betaler tilbage.

Men det kan jo selvfølgelig også være at du alligevel syntes at 30000 kroner
er en slags penge at miste, og det syntes bankerne nok også.

--
Søren

Fra : Karina Nielsen

Dato : 14-05-04 21:58

> [...]
> men synes ikke at kunne finde nogle steder hvor man kan låne ubetinget. og
> han kan måske afdrage 500 pr md i det første lange stykke tid.

Hejsa,

jeg har det samme problem med min samlever - det er altså ikke sjovt når
ikke han kunne finde ud af at betale husleje, fordi moar har fuldmagten til
hans konto og dermed penge:( Jeg smed ham ud på et tidspunkt fordi han ikke
ville betale, men han ændrende hurtigt mening - for fyren ville jo ikke hjem
til moar:)

Den dreng skylder alle og enhver penge. Han boede på et tidspunkt sammen med
en anden pige, som lærte ham at købe på afbetaling osv... Ond kerne...:( Det
går mig lidt på, da jeg langt om længe selv har fået en ordentlig økonomi
efter at være blevet udlært for et par år siden.... Og så forsørge en som
ikke engang kan betale husleje - hvilket jeg ikke gør mere:)

Så jeg har haft et par diskusioner med han forældre - de begyndte sågar at
blande sig i min økonomi! Så sagde jeg stop og den dag idag har jeg ikke
kontakt med dem.... Det var lige dråben.... Mød din svigermnor første gang
og blive spurgt om hvor meget du tjener - det første spørgsmål....
Hmmmmm....

Karina

Fra : Ken Sørensen

Dato : 15-05-04 14:27

TAK for gode som mindre nyttige kommentarer - han har nu fået et lån i
banken med kommunen som kautionist.
Så må vi se om han bliver klogere med tiden, han har i hvert fald meget få
venner tilbage - mon ikke den svier lidt......

Fra : Henri Gath

Dato : 15-05-04 16:04

> [...]
> Så må vi se om han bliver klogere med tiden, han har i hvert fald meget

> venner tilbage - mon ikke den svier lidt......

Den gennemgående tråd i både dine og andres indlæg her er sgu ikke videre
sympatisk................

Fra : Karl Viggo

Dato : 15-05-04 16:36

Hvilken kommune har sådan en lampeskærm af en sagsbehandler?

Fra : alexbo

Dato : 15-05-04 17:44

"Karl Viggo" skrev

> Hvilken kommune har sådan en lampeskærm af en sagsbehandler?

Mon ikke det er noget lån til boligindskud med kommunegaranti.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karl Viggo

Dato : 15-05-04 18:31

Muligvis, men så hjælper det jo ikke meget på vennernes økonomi - tværtimod
vil fyren have en ekstra fast udgift, som gør det svært at komme ud af
gælden.-

Viggo

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Karl Viggo" skrev

> Mon ikke det er noget lån til boligindskud med kommunegaranti.
>
> mvh
> Alex Christensen

---

Fra : alexbo

Dato : 15-05-04 19:10

"Karl Viggo" skrev

> Muligvis, men så hjælper det jo ikke meget på vennernes økonomi -
tværtimod
> vil fyren have en ekstra fast udgift, som gør det svært at komme ud af
> gælden.-

Jeg tror heller ikke det var meningen at komme ud af gælden, det var nærmest
at finde et nyt sted at stifte mere gæld.

Han kunne jo med sine "måske 500 kr.", betale vennerne ud på måske 5 år.
Og hvis gælden også skal forrentes så måske 10 år.
Og de venner der forventer at andre vil udlåne på de betingelser, må jo
synes de er gode.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henri Gath

Dato : 17-05-04 23:18

> [...]
> Og hvis gælden også skal forrentes så måske 10 år.
> Og de venner der forventer at andre vil udlåne på de betingelser, må jo

Tag dig sammen......

Fra : Henri Gath

Dato : 17-05-04 23:20

En samling usympatiske egoistiske røvhulller....

Fra : Michael

Dato : 18-05-04 08:37

Hvad mener du så lige med det? Er man usympatisk og egoistisk, fordi man
ikke vil låne penge til en person der ikke har en chance for at betale
tilbage? Forklar dig venligst....

Fra : Karl Viggo

Dato : 18-05-04 16:39

Hvem ??

Viggo

Fra : alexbo

Dato : 18-05-04 19:59

"Henri Gath" skrev

> En samling usympatiske egoistiske røvhulller....

Det synes jeg ikke er en rimelig karateristik af de mennesker, der trods alt
har lånt deres "ven" nogen penge.
Bare fordi de vil have dem tilbage.

mvh
Alex Christensen