Tele2 Adsl uden fastnet telefon.
Fra : ODB

Dato : 13-05-04 19:38

Okay bare så vi er helt enige om at det kan lade sig gøre !!!!!

Adsl uden PSTN?!??!??!?!? altså der skal jo være kobber.

Vi skal snart flytte og vi har tænkt os kun at bruge mobils uden en fastnet
telefon, det kan man jo spare kvartals afgiften på fastnet telefonen, og så
ringer vi jo ikke så meget, plus vi skal da ha IPPhone, det skal vi da ha.
:)

Så det vi skal bruge og finde en billig leverendør til er en ADSL, er det
bare mig eller er det Tele2 der styre på det område, man kan ikke få noget
billiger end Tele2 VEL ?

det vi skal bruge 512/512 eller 1024/512 !!!

Hvad siger i?

ODB

Fra : Jochke

Dato : 13-05-04 19:56

ODB skrev følgende:

> Så det vi skal bruge og finde en billig leverendør til er en ADSL, er
> det bare mig eller er det Tele2 der styre på det område, man kan ikke
> få noget billiger end Tele2 VEL ?

Tele2 styre på pris men ikke på kundeservice. Du kan desuden ikke få ADSL
hos Tele2 uden du har fastnet telefon, eller en bærelinie der koster det
samme.

Jeg kan anbefale CyberCity. God service, stabil forbindelse og ikke
nødvendigt at have fastnet telefon.

> det vi skal bruge 512/512 eller 1024/512 !!!

Og det kan CyberCity også levere. :)

> Hvad siger i?

Vælg CyberCity. :)

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-05-04 20:06

On Thu, 13 May 2004 20:56:08 +0200, "Jochke" <jochke11@jochke.dk>
wrote:

>Og det kan CyberCity også levere. :)

Men det kan bedre betale sig, så også at have en fastnet linie...

340,- hos tele2 og omkring 100 kroner for telefonabonnent. jeg har dog
Telia for 87kroner om måneden da jeg for 15% rabbat. mens CC hoster
499 for en 512/512 dog kender jeg da en der nu har fået 512/512 for
399 da an har haft 256/256 i laaangt tid.

Fra : ODB

Dato : 13-05-04 22:08

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> [...]
> 499 for en 512/512 dog kender jeg da en der nu har fået 512/512 for
> 399 da an har haft 256/256 i laaangt tid.

Det er da tankevækkende at tdc har valgt en teknologi hvor man skal ha en
bære linje, når cc kan levere uden bære linje, i sig selv ikke nogen stor
teknisk udfordring, men det som er endnu mere tankevækkende er at CC tag de
høje priser for deres ADSL, det tyder ikke på at telemarked vil give slip
på PSTN og springer over på VoIP helt ud til forbrugerne, men okay det er
bare min lomme terori, og så finder jeg lige ud af det med Sonofon, jeg
ville også gerne bruge NVE, men jeg kan ikke se om de kan lavere i Tølløse,
men jeg ringer til dem i morgen.

Tak for hjælpen og træls at man skal betale så meget for den slags
services. internet det skal man da ha :)

ODB

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-05-04 23:11

"ODB" <ODB@FejlVibeholmFejl.dk> wrote in message
> Det er da tankevækkende at tdc har valgt en teknologi hvor man skal ha en
> bære linje, når cc kan levere uden bære linje

Der er andet i verden end teknik

Fra : Pongo

Dato : 13-05-04 23:13

ODB wrote:
> [...]
> ikke på at telemarked vil give slip på PSTN og springer over på VoIP
> helt ud til forbrugerne, men okay det er bare min lomme terori

Jeg tror ikke det har noget med valg af teknologi at gøre. Teknologien
både TDC og CC har valgt hedder ADSL og ADSL kræver et trådpar som
eventuelt samtidigt kan bruges til PSTN. Man kunne gætte på at TDC mener
omkostningerne ved at levere en PSTN-tjeneste er meget små, men
omkostningerne ved at vedligeholde kobberet skal dækkes uanset om man
har PSTN,ADSL eller begge dele. Har man begge dele kan de 2 tjenester
dele kobberet.
Da Cybercity ikke kan tilbyde PSTN må de dække sig ind ved et højere
ADSL-abonnement. Cybercity må jo typisk leje trådparret af TDC, og hvis
TDC skal forsvare sin prispolitik må de vel lade CC betale også.
Hvis sammenhængen er sådan, bør TDC have det rigtigt godt med de kunder
der har TDC-PSTN og Cybercity-ADSL på samme kobberpar. Den sammensætning
bør give dobbelt dækning for trådparret.

> Tak for hjælpen og træls at man skal betale så meget for den slags
> services. internet det skal man da ha :)

Ja man bliver hurtigt forvendt. Det er ikke 10 år siden et
internet-dialin-abonnement kostede flere hundrede kroner om måneden,
hvortil kom lokal- eller landstakst for telefonopkaldet når man var
online med sit hurtige 28 kbps modem.
/Klaus

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 13-05-04 20:58

> [...]

> billiger end Tele2 VEL ?
>
> det vi skal bruge 512/512 eller 1024/512 !!!

Prøv at se om sonofon kan levere FWA til dig. Det kræver dog at du får
sat en 30x30 cm antenne op, som kan se sonofons mast. - og jeg mener
"kan se" bogstaveligt.

Jeg giver ~450 for 512/512 med to faste og en dynamisk IP, og da der
ikke bruges kobber er det ligegyldigt om du har telefoner i det hele
taget.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning Wangerin

Fra : ODB

Dato : 13-05-04 22:29

Henning Petersen Wangerin <henning.petersen+040510@hpc.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg giver ~450 for 512/512 med to faste og en dynamisk IP, og da der
> ikke bruges kobber er det ligegyldigt om du har telefoner i det hele

Det kan jo ikke betale sig at oprette FWA, jeg skal betale 792 -moms for
oprettelsen, det skal jeg ikke hos CC og så kunne man jo vælge en ADSL Flex
for nogen lunde samme pris klasse, der er så ikke den hurtigest UP men man
spare da meget ved oprettelsen :)

ODB

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 14-05-04 09:57

> [...]

> for nogen lunde samme pris klasse, der er så ikke den hurtigest UP men man

Tja det kommer jo an på om cc eller tiscali _kan_ levere uden at du er
påtvunget telefon (læs: er selv til stede på din central)

Her hos mig er de ikke til stede, hvilket gør at de videresælger
TDC-adsl, hvilket gør at hvis jeg vælger cc-adsl skal jeg også have et
tele-abo, og dermed bliver det dyrere end sonofon.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 15-05-04 14:51

Henning Petersen Wangerin wrote:
> Jeg giver ~450 for 512/512 med to faste og en dynamisk IP, og da der
> ikke bruges kobber er det ligegyldigt om du har telefoner i det hele
> taget.

Lidt OT men.. hvordan er ping tiderne på en FWA? eks til din gatway?
Overvejer slev at slippe ADSL og fastnet, og så køre VoIP

Fra : Pongo

Dato : 15-05-04 16:38

Morten Fjendbo wrote:
> Lidt OT men.. hvordan er ping tiderne på en FWA? eks til din gatway?
> Overvejer slev at slippe ADSL og fastnet, og så køre VoIP

Under antagelse af at der ikke er bit-fejl og deraf følgende pakketab
burde Ping-tiderne ikke påvirkes nævneværdigt af hvilket
transmitions-medie eller -teknologi der benyttes på de lavere lag.
Ping-tiderne påvirkes typisk af hvor megen trafik der er gennem routerne
og dermed hvor længe de enkelte meddelelser bufferes i hver node.
/Klaus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-05-04 16:52

"Pongo" <Pongos.email@ddress> wrote in message
> Under antagelse af at der ikke er bit-fejl og deraf følgende pakketab
> burde Ping-tiderne ikke påvirkes nævneværdigt af hvilket
> transmitions-medie eller -teknologi der benyttes på de lavere lag.

Burde jeg så kunne forvente samme ping-tider på min GPRS som jeg har på min
SHDSL?

Fra : Pongo

Dato : 15-05-04 17:14

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Burde jeg så kunne forvente samme ping-tider på min GPRS som jeg har
> på min SHDSL?

I Princippet vil jeg da mene det. Jeg ved dog ikke meget om GPRS og
hvordan det virker, og om man har en garanteret båndbredde til rådighed.
Hvis man deler båndbredden med alle brugere i en celle, og derfor skal
vente på et ledigt slot, en token eller noget lignende, så påvirker det
vel ping-tiderne når der er mange brugere eller megen trafik.
Det er vel lidt ligesom hvis man skal køre med et tog der køre med
lysets hastighed. Jo mere ventetid der er på stationen og jo flere gange
man skal skifte, desto længere tid tager det at nå frem. Kommer man til
gengæld om bord på toget, er det ligegyldigt om der er mange små vogne,
eller en stor vogn. Man køre jo med lysets hastighed. Jo flere rejsende
der er i forhold til togets kapacitet, desto længere står man i kø på
stationerne.
/Klaus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-05-04 17:36

> I Princippet vil jeg da mene det.

Det er på ingen måde tilfældet

> Jeg ved dog ikke meget om GPRS og
> hvordan det virker, og om man har en garanteret båndbredde til rådighed.

Afhængig af din definition på garanteret så ja. Man deler timeslots med
andre brugere i samme celle, men der er ikke som sådan kamp om båndbredden.

> Hvis man deler båndbredden med alle brugere i en celle, og derfor skal
> vente på et ledigt slot, en token eller noget lignende, så påvirker det
> vel ping-tiderne når der er mange brugere eller megen trafik.

Uanset hvor mange brugere der er, så skal der allokeres timeslots før hver
afsendelse. Det tager tid.

Fra : Pongo

Dato : 15-05-04 19:04

> Uanset hvor mange brugere der er, så skal der allokeres timeslots før
> hver afsendelse. Det tager tid.

OK , jeg havde indtryk af at GPRS var en slags "Allways-on-teknologi",
men det lyder som om at man lave en eller anden form for handshake før
hver transmission. Det betyder selvfølgelig en del for ping-tiderne,
hvis transmissionsforbindelsen skal sættes op og pilles ned hele tiden.
Hvad sker der hvis man har aktivitet på flere IP-porte samtidig ?
Hvis man f.eks har en TCP-forbindelse stående med lav trafik og samtidig
sender en ping ?
Kan man så bruge det samme timeslot som man allerede har fået tildelt,
eller hvad forstås der ved "hver afsendelse" ?
/Klaus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-05-04 19:11

> OK , jeg havde indtryk af at GPRS var en slags "Allways-on-teknologi",
> men det lyder som om at man lave en eller anden form for handshake før
> hver transmission.

Njaa, der skal oprettes en kanal til overførsel af data, men det er ikke
traditionel handshaking.

> Hvad sker der hvis man har aktivitet på flere IP-porte samtidig ?

GPRS er indifferent overfor TCP-laget

> Hvis man f.eks har en TCP-forbindelse stående med lav trafik og samtidig
> sender en ping ?

Hvis jeg husker rigtig, så laves der en separat allokering pr. pakke

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 16-05-04 14:04

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote:

> Lidt OT men.. hvordan er ping tiderne på en FWA? eks til din gatway?
> Overvejer slev at slippe ADSL og fastnet, og så køre VoIP

Jeg har en statistik pp følgende:
   6,4ms til termineringen af min pppoe forbindelse
   21,4ms til tdc.dk
   116ms til en maskine hos pair Networks (www.pair.com)
      i Pitsbourgh/USA
   typisk 40ms til en bekendt med webspeed hos TDC
   24ms til gw1.musumi.dk (min VoIP leverandør)
   16,5ms til en anden sonofon-kunde på en anden mast.
   12ms til en anden sonofon-kunde på en samme mast.

VoIP gøre ganske glimrende, dog gælder det som ved andre forbindelser
uden QoS at linien ikke må være alt for belastet. Men med mit
forbrugsmønsker er der ikke noget problem.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 16-05-04 20:34

Hej Morten,

Jeg har kunder der køre Sonofon FWA og voip med en DLINK dvg1120s router,
det virker normalt fint, men der kan en enkelt gang i mellem være lidt
'knas' på linien

--
mvh. Hans-Henrik Andresen
Telefon for en flad 20'er - www.telefin.dk

Fra : ODB

Dato : 18-05-04 19:12

Jeg har set at der er noget der hedder "Hvilende abonnement" kan man så
sætte sin telefon til at hvile og så bruge sin internet forbindelse som det
passer en ????? så kan man slippe med 150,- for telefon om måneden. og så
bruge VoiP, hvis man vil, NÅR MAN NU SKAL Betal for en PSTN :(

Peace :)

ODB

Fra : Jochke

Dato : 18-05-04 20:42

ODB skrev følgende:
> [...]
> forbindelse som det passer en ????? så kan man slippe med 150,- for
> telefon om måneden. og så bruge VoiP, hvis man vil, NÅR MAN NU SKAL

Sætter du dit fastnet abn i hvilende hviler du også din internet.